کد خبر: 249239
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۷:۰۹:۰۰
| |

سیدحسن قاضی زاده هاشمی خبر داد:

صنایع دارویی زیان‌ده به بخش خصوصی واگذار می‌شوند

وزیر بهداشت در تشریح اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت گفت: واگذاری صنایع دارویی زیان‌ده به بخش خصوصی از سیاست‌های وزارت بهداشت برای ارتقای شرکت‌های داروسازی است.

صنایع دارویی زیان‌ده به بخش خصوصی واگذار می‌شوند
کد خبر: 249239
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۳ ۱۷:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شورای اداری شهرستان مهدیشهر گفت: سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان یک نیاز است، زیرا محصولات دارویی تولیدی این شرکت‌ها باکیفیت و ارزان‌قیمت تولید می‌شود.

وی در ادامه افزود: 50 درصد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در حوزه درمان است و به همت همین شرکت‌های دانش‌بنیاد 10 محصول دارویی دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسید.

قاضی‌زاده هاشمی درباره اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت بهداشت نیز گفت: واگذاری صنایع دارویی زیان‌ده به بخش خصوصی یکی دیگر از سیاست‌های وزارت بهداشت برای ارتقای شرکت‌های داروسازی است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ما باید بتوانیم پروژه های نیمه تمام درمانی و بهداشتی در سراسر کشور را طی بازه زمانی مشخص و تا پایان سال98 به اتمام برسانیم.

وی درباره مطالبه مردمی از بیمارستان مهدیشهر نیز، افزود: این پروژه در دست وزارت راه و شهرسازی است که باید تعیین تکلیف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کابینه دوازدهم، گفت: وزارت راه و شهرسازی می بایست یا نسبت به تعیین تکلیف پروژه بیمارستان مهدیشهر اقدام کند و یا این طرح را به وزارت بهداشت تحویل دهد تا این وزارتخانه بتواند آن را تمام کند.

قاضی زاده هاشمی درباره تعطیلی درمانگاه درجزین در شهرستان مهدیشهر نیز، توضیح داد: مجلس طبق قانون به ما تکلیف کرده که برای هر هزار نفر یک خانه بهداشت داشته باشیم و وقتی که جمعیت کاهش یابد، ما مجبور به کاهش تعداد خانه های بهداشتی هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها