وزیر صنعت خبر داد:

تدوین بسته تولید و اشتغال/ اختصاص 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغال

وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت گفت: تا آخر سال جاری 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی از محل تبصره 18 بودجه در اختیار داریم.

تدوین بسته تولید و اشتغال/ اختصاص 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغال
کد خبر: 249352
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۱:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رضا رحمانی در جریان سفر کاروان دولت تدبیر و امید به استان سمنان ضمن بازدید از واحد تولیدی سیم و کابل مغان در شهرک صنعتی شاهرود با اشاره به دیدار اخیر خود با مقام معظم رهبری افزود: "ایشان تاکید کردند تولید داخلی جدی گرفته شود" و رییس جمهور هم بر این امر تاکید دارند و مداوم پیگیری می‌کنند و بنده نیز در این زمینه از روسای سازمانها انتظار دارم توجه به تولید ملی را تکلیف بدانند چرا که حفظ و توسعه تولید موجود به معنای حفظ اشتغال موجود است.

وی با اشاره به نهایی شدن لایحه بودجه سال 98 در دولت افزود: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی، بسته تولید و اشتغال را تدوین کردیم و در بودجه گنجاندیم و دولت نیز با وجود تاکید بر صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری بر بودجه تولید و اشتغال تاکید ویژه دارد و منابعی اختصاص داده است.

رحمانی در ادامه تصریح کرد : الان نمی پذیرم که واحد فعالی سرمایه در گردش نداشته باشد و در این زمینه بانکها باید همکاری کنند و منابع باید در تولید سرمایه گذاری شود.

به گفته وزیر صنعت، منابع تبصره 18 به پروژه های نیمه تمام بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی، طرح رونق تولید، نوسازی و بازسازی صنایع و تامین سرمایه در گردش اختصاص می یابد و در این تبصره حتی یارانه هم پیش بینی شده است.

شرکت سیم و کابل مغان با سرمایه گذاری حدود 1490 میلیارد ریال و با ظرفیت تولید سالانه 43 هزار تن انواع کابل آلومینیومی، انواع سیم متولی روکشدار انواع سیم حرارتی و نسوز سیم و کابل برق افشان و کابلهای انتقال برق را دارد که زمینه اشتغال حدود 400 نفر را فراهم کرده است.

13 طرح صنعتی و معدنی و زیربنایی درشهرک‌های صنعتی استان سمنان با سرمایه‌گذاری ریالی بیش از 3900 میلیارد ریال و ارزی 57 میلیون یورو و اشتغالزایی هزار و 500 نفری افتتاح و کلنگ زنی شد.

در سفر کاروان دولت تدبیر وامید به استان سمنان، بهره برداری از طرح توسعه شرکت چوب تراشه نقطه سمنان با ظرفیت تولید سالانه 96 هزار مترمکعب تخته فیبر خام و سرمایه گذاری ریالی 950 میلیارد ریال و ارزی 15 میلیون یورو با زمینه ایحاد اشتغال برای حدود 310 نفر با حضور رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن وتجارت راه اندازی شد.

فاز اول تولید شمش شرکت فولاد شاهرود با سرمایه‌گذاری بیش از 275 میلیارد ریال و ظرفیت تولید 100 هزارتنی نیز از پروژه های صنعتی در استان سمنان بود که از سوی وزیر صنعت راه اندازی شد. با آغاز به کار این واحد تولیدی حدود 150 نفر مشغول به کار خواهند شد.

در این سفر همچنین عملیات اجرایی فاز دوم این واحد صنعتی با پیش بینی سرمایه‌گذاری 810 میلیارد ریالی و 9 میلیون یورویی و ظرفیت تولید200 هزارتنی و اشتغالزایی 240 نفری نیز آغاز شد.

عملیات اجرایی طرح ذوب آهن شاهرود نیز با پیش بینی سرمایه گذاری ثابت 560میلیارد ریال (400میلیارد ریال و 2 میلیون یورو) و ظرفیت تولید 300 هزار تن و اشتغال 190 نفری نیز از دیگر طرح هایی بود که با حضور رضا رحمانی کلنگ زنی شد.

در روز اول سفر رییس جمهوری به این استان همچنین افتتاح واحد تولیدی صنعت پتاس آسیا در شهرستان گرمسار با ظرفیت تولید سالانه 140 هزار تن سولفات پتاسیم و اسید کلریدریک و با سرمایه گذاری 153 میلیارد ریال از دیگر طرح های قابل افتتاح بود که با بهره برداری از این مجموعه زمینه اشتغال حدود 100 نفر در استان فراهم خواهد شد.

فاز نخست شرکت داروسازی فاتک شیمی پارس سمنان نیز با حضور دکتر روحانی افتتاح شد. این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ریالی بالغ بر 530 میلیارد ریال و ارزی 13 میلیون یورو ظرفیت تولید 160 میلیون عدد کپسول و 600 میلیون عدد قرص را دارد و برای 110 نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

همچنین در سفر رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان واحد تولیدی سرما گستر قومس با سرمایه گذاری 69 میلیارد ریال و اشتغالزایی حدود 20 نفر به بهره برداری رسید که در زمینه تولید سیستم تهویه مطبوع خودرو فعالیت خواهد کرد.

عملیات اجرایی هشت طرح صنعتی و معدنی در سطح استان آغاز و کلنگ زنی شد که برای راه اندازی این تعداد طرح بالغ بر 1900 میلیارد ریال سرمایه گذاری پیش بینی شده است و با بهره برداری کامل این طرح ها زمینه اشتغال حدود 770 نفر در استان فراهم خواهد شد.

آغاز عملیات اجرایی تولید کاغذ حرارتی شرکت پارسیان کاغذ، تولید کاغذ از کربنات کلسیم در مهدیشهر، شروع عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح تولید لوله فولادی شرکت آریابد نوین در منطقه ویژه اقتصادی سمنان، طرح تولید و بسته بندی محصولات غذایی در گرمسار و آغاز عملیات اجرایی احداث ناحیه صنعتی کالپوش از جمله برنامه‌ها و طرح‌های کلنگ زنی در استان بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها