تبعات کودتای نافرجام ترکیه همچنان ادامه دارد

چند ده هزار نفر در زندان های ترکیه محبوس اند؟

دولت ترکیه از زمان کودتای نافرجام ژوئیه 2016 تاکنون ده‌ها هزار نفر را بازداشت کرده است و روز به روز به تعداد این افراد اضافه می‌شود.

چند ده هزار نفر در زندان های ترکیه محبوس اند؟
کد خبر: 249365
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۴ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین | به گزارش اسکای نیوز، ده‌ها هزار شهروند ترکیه از سال 2016 تاکنون به سبب اتهامات واهی در زندان‌های ترکیه به سر می‌برند. مقامات ترکیه بازداشت ها را ضد هر کس که فکر می‌کنند با جنبش فتح الله گولن در ارتباط باشد، ادامه می‌دهند. نظام ترکیه، گولن را عامل اصلی کودتای شکست خورده در این کشور می‌داند.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند تقریبا یکصد و چهل نفر در عملیات یورش نظامیان ترکیه به محله های مختلف بازداشت شده اند.

خبرنگار شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی در گزارشی گفت: تعقیب مخالفان دولت ترکیه در همه استان های این کشور ادامه دارد. گویا عملیات بازداشت مخالفان سیاست های رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پایانی ندارد.

رسانه های رسمی ترکیه تاکید می کنند نیروهای پلیس یکصد و چهل نفر دیگر را اخیرا بازداشت کرده‌اند. دولت ترکیه این اشخاص را به ارتباط داشتن با کودتای شکست خورده دو سال گذشته، متهم می کند.

این در حالی است که در آنکارا و استانبول نیز هر کس که مشکوک به ارتباط با گروه فتح الله گولن باشد بازداشت می شود. عملیات اخیر نیروهای پلیس، بیست چهار منطقه را فراگرفته است. از جمله این مناطق ازمیر در ساحل دریای اژه و مناطق دیگر در سواحل دریای سیاه را می توان نام برد. همچنین یکصد و سی و هفت نفر مظنون به ارتباط با گولن بنابر همین اتهامات تکراری بازاشت شده‌اند که پنجاه و پنج نفر آنها از شهر استانبول هستند.

دادستان های کل در پایتخت ترکیه تلاش می کنند دهها نفر را به دلیل استفاده از نرم افزار پیام های رمزگذاری شده موسوم به نرم افزار بایلوک بازداشت کنند.

مسئولان ترکیه مدعی هستند هواداران فتح الله گولن از این نرم افزار استفاده می کنند. فتح الله گولن در واشنگتن اقامت دارد و بارها ادعاهای مطرح شده را در زمینه دست داشتن در کودتای دو سال گذشته تکذیب کرده است.

گفتنی است این بازداشتها ده ها شهروند ترکیه از جمله سربازان و افسران ارتش ترکیه، مهندسان، پزشکان، معلمان و کارمندان رسمی دولت را نیز شامل شده است. این اشخاص تاکنون به سبب اتهامات واهی مبنی بر دست داشتن در کودتای شکست خورده سال 2016 در زندان‌های ترکیه به سر می برند. مسئولان ترکیه اصرار دارند که این عملیات ضروری است تا از فعالیت‌های جنبش فتح الله گولن ضد موسسات اصلی ترکیه جلوگیری کند. این در حالی است که انتقادات بین المللی و حقوقی زیادی ضد این اقدامات ترکیه مطرح شده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها