آبستراکسیون نمایندگان مخالف CFT چگونه شکست خورد؟

نمایندگان اصولگرای مخالف CFT بار دیگر تلاش کردند تا با آبستراکسیون و خروج از صحن علنی مجلس جلوی تصویب اصلاحیه این لایحه را بگیرند.

حجم ویدیو: 4.22M | مدت زمان ویدیو: 00:02:23 دانلود ویدیو
کد خبر: 249481
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۵ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| مجلس به اصلاحیه لایحه مقابله با تامین مالی تروریسم CFT هم رای مثبت داد. البته این بار هم کار به آسانی پیش نرفت و مخالفان این لایحه به هر دری زدند تا شاید بتوانند جلوی آن را بگیرند. اگرچه این بار از بنر و طومار خبری نبود اما پیامک‌ها در جای خود باقی بود و نمایندگان این طیف هم در مجلس سنگ‌تمام گذاشتند.

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ در همین راستا حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر تلاش کرد تا بار دیگر پای رهبری را به میان بکشد، نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه موافقان این لایحه را ضعیف‌النفس خواند و البته بار دیگر حاشیه‌ساز شد.

در آخر هم با وجود همه جنجال‌ها، وقتی خود را در اقلیت یافتند تلاش کردند صحن علنی را ترک کنند تا مجلس از نصاب بیفتد و رای‌گیری انجام نشود. اگرچه به گفته حاجی‌دلیگانی؛ علی لاریجانی رییس‌مجلس دستور بسته شدن درهای صحن را داده و جلوی خروج نمایندگان برای دقایقی گرفته شد. در همین حین هم لاریجانی اعلام رای‌گیری کرد و لایحه تصویب شد.

باوجود اینکه برخی این حرکت رییس مجلس را نقض آیین‌نامه داخلی دانسته‌اند، محمدعلی وکیلی عضو هیات‌رییسه به « اعتمادآنلاین » گفته است که در جلسه علنی و رسمی مجلس نمایندگان حق خروج از صحن علنی مجلس را ندارند و اقدام رییس مجلس در این باره اقدام درست و به جایی بوده است.

با همه این حواشی نمایندگان بند اول از ایرادات شورای نگهبان به CFT را که پیشتر در کمیسیون امنیت ملی اصلاح شده بود را در صحن علنی به تصویب رساندند. با تصویب این بند از CFT این بخش بار دیگر برای تعیین‌تکلیف به شورای نگهبان می‌رود.

در ادامه البته نمایندگان درباره بند دوم ایرادات شورای نگهبان بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند. بنابراین این بند برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها