کد خبر: 249808
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۰۹:۵۱:۰۰
| |

امتناع ساکت از صحبت درباره استعفایش

در حاشیه نشست بررسی دستاوردهای40 ساله ورزش، دبیر کل پیشین فدراسیون فوتبال درباره ترک خود از این سمت از جوابگویی به خبرنگاران امتناع کرد.

امتناع ساکت از صحبت درباره استعفایش
کد خبر: 249808
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۰۹:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست بررسی دستاوردهای 40 سال اخیر ورزش با حضور مسئولان ورزشی کشور از جمله نصرالله سجادی، بهرام افشارزاده، محمود خسروی وفا ، کیومرث هاشمی، مجد آرا و محمد رضا یزدانی خرم و ... در سالن فارسی آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

در این نشست محمدرضا ساکت، دبیر کل پیشین فدراسیون فوتبال درباره علت ترک پست خود به خاطر قانون منع به کارگیری بازنشستگان از جوابگویی به خبرنگاران امتناع کرد و با بیان این که آمارهای جمع‌آوری شده در طی 40 سال اخیر درباره ورزش کامل نیست، خاطر نشان کرد: متاسفانه آن چه که به عنوان آمار در طی این 40 سال ارائه شده، جامع و کامل نیست و اشکالات زیادی بر آن وارد است. البته ما یک جهش سازندگی در تمامی زمینه‌ها از جمله زیر ساخت‌های ورزش آموزش و پرورش، قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی شاهد بودیم، اما این نشان دهنده آن است که علی‌رغم تمامی محدودیت‌ها در خصوص رشد ورزش گام‌های موثری برداشته‌ایم.

وی گفت‌: یکی از مقولات مهم برای بررسی دستارودهای ورزش در طی 40 سال اخیر ، تشکیل کمیته‌ مردمی با حضور بزرگان ورزش بود تا بتوانیم آمار کامل و خوبی را بعد از 40 سال پیروزی انقلاب در ورزش جمع‌آوری و به نقد و بررسی بپردازیم که در بررسی‌های صورت گرفته به این نکته رسیدیم که آمارها کامل نیست و باید در این باره به آمارهای بیشتری استناد کنیم تا بتوانیم اطلاعات بهتری را نسبت به توسعه ورزش کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشته باشیم.

محمدرضا یزدانی خرم نیز درباره تغییر و تحولات صورت گرفته در والیبال و همچنین قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت‌: این که ما بخواهیم به طور مرتب انتخابات را برگزار کنیم روند اشتباهی است. باید شایسته سالاری در ورزش حاکم شود و کسانی که از توانمندی های بالایی برخوردار هستند در راس فدراسیون قرار بگیرند. کسانی باید رییس فدراسیون شوند که از نظر مالی و فنی قدرت مانور بیشتری را داشته باشند.

وی اضافه کرد: زمان غفوری فرد که خود من به عنوان رییس فدراسیون والیبال انتخاب شدم، سعی کردیم در والیبال تحولات بزرگی را ایجاد کنیم و حتی در خصوص انتخاب مربیان نیز تلاش کردم فردی را انتخاب کنم که بهترین باشد و اگر امروز والیبال ایران به جایگاه خوبی رسیده است، به خاطر حضور استعدادهایی است که در آن زمان شناسایی شدند و امروز این استعدادها حاصل همان دوره هستند.

رییس فدراسیون سابق والیبال در پاسخ به این پرسش که آیا از روند والیبال امروز راضی هستید ، زیرا به نظر می‌رسد بازیکنان از نظر اخلاقی افت کرده‌اند، در این باره گفت‌: اینها مربوط به روند انتخابات است که من گفتم این روند اشتباه است. ما باید سعی کنیم کسانی را به عنوان مدیر در راس فدراسیون‌ها قرار دهیم که بر اساس شایسته سالاری باشد.

وی در پایان در خصوص دستاوردهای 40 سال ورزش ایران، خاطر نشان کرد: آمارهای جمع‌آوری شده در خصوص 40 سال دستاوردهای ورزش ایران آمار جالبی است، اما چون مربوط به تمامی وزارتخانه نیست آمار کاملی نیست. ما در حال‌ حاضر نمی دانیم امکانات ورزش در تمامی استان‌ها تا چه حد و اندازه ای است. در برخی از اماکن ما از امکانات خوبی برخوردار هستیم و در برخی از جاها زیر ساخت ها کامل نیست. البته به اعتقاد من شاخص ترین آمارهای جمع‌آوری شده مربوط به کشتی، والیبال، وزنه‌برداری، بسکتبال و فوتبال بوده است و ما در طی این 40 سال شاهد رشد خوبی در این رشته‌ها بودیم و در ژیمناستیک و دوومیدانی نیز به نظر می‌رسد باید سرمایه‌گذاری بیشتری صورت بگیرد تا بتوانیم در این رشته ها نیز به جایگاه خوبی در آینده دست پیدا کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها