وزیر کار انگلیس:

توافق بریگزیت «می» بهترین گزینه است

وزیر کار و امور بازنشستگی بریتانیا، توافق بریگزیت ترزا می را «بهترین گزینه و تنها طرح موجود برای ترک اتحادیه اروپا» دانست.

توافق بریگزیت «می» بهترین گزینه است
کد خبر: 249922
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۷ ۱۴:۰۱:۰۰

اعتمادآنلاین| اعضای پارلمان بریتانیا احتمالا در جلسه سه‌شنبه توافق ترزا می را رد می‌کنند. این اقدام خطر کشاندن پنجمین اقتصاد بزرگ جهان به بلاتکلیفی عمیق‌تر و باز شدن شماری از احتمالات شامل وقوع یک بریگزیت آشفته را به دنبال دارد.

به گزارش رویترز، امبر رود، وزیر کار و امور بازنشستگی بریتانیا امروز (شنبه) در مصاحبه با رادیو بی‌بی‌سی تاکید کرد: بهترین توافقی که در اختیار داریم، طرحی است که نخست‌وزیر پیش رویمان گذاشته است. تنها یک طرح وجود دارد.

ترزا می به قانونگذاران گفته است یا باید از توافق خروج او حمایت کنند، یا با یک خروج "بدون توافق" از اتحادیه اروپا یا احتمال عدم اجرای بریگزیت مواجه شوند اما امبر رود می‌گوید احتمالا به یک "طرح ب" نیاز باشد.

او گفت: اگر طرح می تصویب نشود، هر اتفاقی ممکن است رخ دهد؛ رای مردم یا مدل روابط نروژ + اتحادیه اروپا.

نروژ، عضو اتحادیه اروپا نیست اما در بازار واحد این بلوک حضور دارد که اجازه تبادل کالا، خدمات و مردم را می‌دهد. طرح نروژ + بریتانیا اجازه می‌دهد تا در اتحادیه گمرکی اتحادیه اروپا که نروژ عضو آن نیست، باقی بماند.

برخی از قانونگذاران حامی اتحادیه اروپا شامل اعضای حزب حاکم محافظه‌کار ترزا می، از برگزاری یک رفراندوم دوم درباره عضویت در اتحادیه اروپا یا رجوع به رای مردم اعلام آمادگی کردند.

امبر رود تاکید کرد، حتی اگر ترزا می در رای‌گیری سه‌شنبه شکست بخورد باید به عنوان نخست‌وزیر به کارش ادامه دهد. او گفت: هیچ تردیدی در این رابطه وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها