کد خبر: 249980
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

گزارش ویدئویی اعتمادآنلاین از تصمیم حمایتی وزارت بهداشت چند ماه بعد از جنجال صحبت‌های قاضی‌زاده:

بسته حمایتی دولت برای بیماران خاص و صعب‌العلاج چیست؟

صحبت‌های وزیر بهداشت درباره بیماران خاص و هزینه‌های سنگین درمان آن‌ها و به ویژه در مورد بیماری SMA‌ حاشیه‌های زیادی داشت، حالا وزارت بهداشت بسته حمایتی برای بیماران خاص در نظر گرفته است که البته باز هم جای خالی بیماران SMA‌ در میان مشمولان این طرح خالی است.

حجم ویدیو: 6.37M | مدت زمان ویدیو: 00:03:20 دانلود ویدیو
کد خبر: 249980
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| صحبت‌های چند ماه قبل وزیر بهداشت در مورد هزینه‌های درمانی بعضی از بیماری‌های خاص، هر چند با تاخیر، اما وقتی در مهرماه دوباره در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد، واکنش‌های زیادی را به همراه داشت. بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی این نگاه وزیر را نه تنها توهین به مردم و بیماران دانستند بلکه حتی معتقد بودند این اظهارات مغایر با اصول اولیه انسانی است.


صحبت‌های وزیر بهداشت درباره بیماران خاص و هزینه‌های سنگین درمان آن‌ها و به ویژه در مورد بیماری SMA‌ بود و تاکید داشت کمبود بودجه باعث می‌شود برای جان بعضی از آدم‌ها اولویت‌گذاری شود. هر چند فشارهای شبکه‌های اجتماعی باعث شد که وزیر بهداشت چند روز بعد برای تامین هزینه این بیماران درخواست بودجه داشته باشد.


حالا رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از ابلاغ بسته حمایتی برای 131هزار بیمار خاص و صعب‌العلاج خبر داده. به گفته مهدی شادنوش این بسته سالانه حدود 4هزار میلیارد ریال بودجه نیاز دارد


اما در این بسته حمایتی نیز همچنان جای خالی حمایت از بیماران SMA‌ دیده می‌شود.


در این بسته حمایتی 13 بیماری خاص و صعب‌العلاج شامل بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز خونی، دیالیز صفاقی، ام اس، پروانه‌ای، MPS، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند پانکراس، پیوند روده و پیوند ریه پوشش داده می‌شوند که در مجموع 131 هزار نفر از خدمات آن بهره می‌برند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها