فرشاد مومنی اعلام کرد:

سقوط 80 پله‌ای شاخص فساد در نتیجه سیاست‌های احمدی‌نژاد

فرشاد مومنی اقتصاددان گفت : طی دولت محمود احمدی نژاد در اوج درآمدهای نفتی ، ایران 80 پله در شاخص فساد سقوط کرد به نحوی که تنها 7 کشور از نظر فساد وضع بدتری نسبت به ما داشتند.

سقوط 80 پله‌ای شاخص فساد در نتیجه سیاست‌های احمدی‌نژاد
کد خبر: 249999
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۰۹:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| استاد دانشگاه علامه طباطبایی در نشست مبارزه با فساد در ایران: نظامند یا موردی؟ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: در دولتی که بیشترین شعارها علیه کشورهای غربی داده می شد، وضعیت کشور هم از نظر فساد و هم وابستگی بیشتر به غرب بدترشد .


وی افزود: بر اساس گزارشی که مرکز پژوهش های مجلس منتشر کرده است در دولت احمدی نژاد در مقایسه با دولت اصلاحات برای هر واحد رشد اقتصادی باید پنج دلار صرف می شد و معنای این سخن این است که در این دوره ایران به غرب وابسته تر شده است.


مومنی در تعریف فساد گفت: فساد تجلی ناتوانی دولت در حمایت از فعالیت های مولد تولیدی است ، ما اقدامی را فساد تلقی می کنیم که مانع شکوفایی استعدادها و توانمندی های انسانی شود.


این اقتصاد دان اظهار کرد: در زمان احمدی نژاد برخی خرسند بودند از اینکه توانسته اند کشور را یک دست کنند اما نمی دانستند وقتی یکدست شد که برخی نخبگان خارج از طیف آنها از ساختار بیرون رانده شدند و این مصداق فساد بود.


مومنی سپس به نامه ارسالی خود به آیت الله یزدی در مورد ماجرای سپنتا نیکنام اشاره کرد و گفت: رفتاری که با او شد هیچ نسبتی با اندیشه راهبران انقلاب مثل بهشتی و مطهری نداشت و در حالی بحث سلطه را در موضوع نیکنام مطرح می کردند که سیاست های مبتنی بر سلطه از دل شرایط نابرابر تولید می شود و این نابرابری از دل قدرت، ثروت ، منرلت واطلاعات بیرون می آید.


این استاد دانشگاه سپس به انتقاد از پرداخت پول به مالباختگان موسسات مالی از جیب مردم پرداخت و گفت: وقتی مسئله موسسات مطرح شد سران قوا سریع جلسه تشکیل دادند و 30 هزار میلیارد تومان از جیب ملت به این ها به اسم طرح سازماندهی موسسات غیرمجاز پرداخت کردند اما وقتی کارگران حقوق عقب افتاده خود را که نتیجه یک اقدام مولد تولیدی بود را خواستار شدند نه تنها جلسه ای تشکیل نشد بلکه سرکوب هم شدند و اعلام کردند منابعی برای پرداخت حقوق کارگران نداریم.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها