کد خبر: 250027
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۰۹:۴۰:۰۰
| |

دادستان‌های فدرال نیویورک:

پرداخت های ترامپ به دو بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی

برای نخستین بار، دادستان‌های فدرال نیویورک اعلام کردند که رئیس جمهوری آمریکا به وکیل سابقش دستور داده تا در جریان کمپین انتخابات 2016 دو پرداخت غیرقانونی داشته باشد. در این اسناد آمده که کوهن به عنوان هماهنگ کننده به دستور ترامپ پیش از انتخابات پرداخت‌هایی را برای ساکت کردن استورمی دنیلز و کارن مک‌دوگال داشته؛ این دو زن مدعی‌اند که روابطی جنسی با ترامپ در 2006 داشتند. ترامپ این روابط را رد می‌کند.

پرداخت های ترامپ به دو بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی
کد خبر: 250027
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۰۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| برای نخستین بار، دادستان‌های فدرال نیویورک اعلام کردند که رئیس جمهوری آمریکا به وکیل سابقش دستور داده تا در جریان کمپین انتخابات 2016 دو پرداخت غیرقانونی داشته باشد.

دادستان‌های دفتر دادستانی آمریکا در منطقه جنوبی نیویورک اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با دو فقره پرداخت غیرقانونی در جدیدترین پرونده مربوط به مایکل کوهن، وکیل سابقش مرتبط است.

در این اسناد آمده که کوهن به عنوان هماهنگ کننده به دستور ترامپ پیش از انتخابات پرداخت‌هایی را برای ساکت کردن استورمی دنیلز و کارن مک‌دوگال داشته؛ این دو زن مدعی‌اند که روابطی جنسی با ترامپ در 2006 داشتند. ترامپ این روابط را رد می‌کند.

در این پرونده به صراحت نامی از ترامپ برده نشده اما چندین ارجاع به "فرد شماره - 1" شده که در سال 2017 رئیس جمهوری آمریکا شده و کوهن به عنوان وکیل شخصی‌اش کار می‌کرد.

دادستان‌ها گفته‌اند که کوهن این حق‌السکوت به این دو زن را پیش از انتخابات پرداخت کرده تا داستان‌های آنها بر انتخابات تاثیر نگذارد.

کوهن در اوت سال جاری میلادی که به جرمش در ارتباط با نقض قوانین مالی کمپین انتخاباتی اعتراف کرد، گفته بود که ترامپ این پرداخت‌ها را انجام داده است. اما در پرونده روز جمعه این نخستین بار است که دادستان‌ها، ترامپ را به پرداخت‌های غیرقانونی مرتبط می‌دانند.

دادستان‌ها می‌گویند، پولی که به دنیلز داده شده مستقیما از سوی کوهن بوده اگرچه وی به غلط تاکید کرد که هدف از آن پرداخت به یک مستخدم بود.

سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید نیز تشکیل پرونده کوهن را رد کرده و گفت که این پرونده چیز با ارزشی ندارد.

وی گفت: کوهن مکررا دروغ گفته و همانطور که دادستانی در دادگاه اشاره کرد، او یک قهرمان نیست.

ترامپ نیز به انتقاد از این تشکیل پرونده پرداخت و در توئیتی نوشت: رئیس جمهوری را به طور کامل مبری کردی. متشکرم.

چند تن دیگر از وکلای مدافع نیز اعلام کردند که این پرونده جدید مستقیما ترامپ را هدف قرار می‌دهد.

منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها