کد خبر: 250157
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۱۵:۱۳:۰۰
| |

خداحافظ دلار؛

هند و امارات پیمان پولی دوجانبه امضا کردند

سفارت هند در ابوظبی اعلام کرد قرارداد مبادله ارزی دو طرفه هند و امارات وابستگی به ارزهای قوی مثل دلار را کم میکند .

هند و امارات پیمان پولی دوجانبه امضا کردند
کد خبر: 250157
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۱۵:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| دهلی نو و ابوظبی یک قرارداد مبادله ارزی امضا کردند تا تجارت و سرمایه گذاری بدون دخالت یک ارز سوم مثل دلار را تقویت کنند .
طبق اطلاعات به دست آمده از سفارت هند در ابوظبی، مبلغ این قرارداد دو میلیارد درهم امارات یا 35 میلیارد روپیه هند است (495 میلیون دلار) .


سفارت هند اعلام کرد انتظار داریم قرارداد مبادله ارزی دو طرفه هند و امارات وابستگی به ارز های قوی مثل دلار را کم کند .


همچنین انتظار می‌رود این قرارداد باعث پیشرفت ارز داخلی این کشورها شود و تاثیر بی ثباتی در نرخ مبادله ، ناشی از وابستگی به یک ارز سوم را کاهش دهد. همچنین انتظار داریم هزینه های انتقال ناشی از نرخ مبادله هم کاهش یابد .


هر دو طرف همچنین در مورد همکاری در زمینه های انرژی، امنیتی، تجاری، سرمایه‌گذاری، فضا ، دفاع و ... گفتگو کردند .


دو کشور با بیش از 50 میلیارد دلار تجارت دو طرفه، بزرگترین شرکای تجاری یکدیگر هستند. سرمایه‌گذاری مستقیم تجاری هند در امارات در سال 2017 ، 6.6 میلیارد دلار بود در حالی که سرمایه‌گذاری امارات در هند 5.8 میلیارد دلار ثبت شده است .


امارات ششمین صادر کننده بزرگ نفت به هند است و تجارت غیر نفتی بین این دو کشور به 34 میلیارد دلار می‌رسد. در اوایل سال جاری میلادی شرکت ملی نفت ابوظبی (ادناک) و یک کنسرسیوم هندی به رهبری شرکت نفت و گاز هند قرارداد خارج از ساحل 10 درصدی امضا کردند که به شرکت های هندی فرصت میدهد میادین نفتی دریایی ابوظبی را توسعه دهند. حدود 1.4 میلیون بشکه نفت از این میادین تولید می شود .


ادناک همچنین در حال سرمایه‌گذاری در مجموعه پتروشیمی 44 میلیارد دلاری راتناجیری هندبا همکاری آرامکوی عربستان است .امارات به دنبال امکان ذخیره نفت خام خود در تأسیسات زیرزمینی ذخیره نفت شرکت ذخایر نفت استراتژیک هند در پادور در کارناتاکا است .

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها