سید فرید موسوی:

وزارت صنعت به افزایش قیمت خودرو ورود کند

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بر ورود وزارت صنعت به افزایش قیمت خودرو تاکید کرد و گفت: این وزارتخانه باید با توجه به ساز و کار کنترلی، خودرو را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برساند.

وزارت صنعت به افزایش قیمت خودرو ورود کند
کد خبر: 250163
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۸ ۱۵:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سید فرید موسوی روز یکشنبه در حاشیه نشست خبری حزب اتحاد ملت درباره افزایش قیمت خودروها توسط یک شرکت خودروسازی، گفت: این اقدام برای خودروهایی است که مشمول قیمت گذاری نمی شوند.


وی به افزایش تورم در کشور اشاره کرد و افزود: این موضوع را هم باید در صنعت خودروسازی مدنظر قرار داد؛ باید به یک نقطه مشترک در این زمینه برسیم، نقطه ای که هم حقوق مصرف کننده رعایت شود و هم تولیدکننده متضرر نشود.


نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: در حال حاضر اشکال موجود در صنعت خودروسازی به نظام توزیع کلان بر می گردد. فضایی را ایجاد کردیم که ضد تولید است.


موسوی با بیان این که بین تولیدکننده و مصرف کننده یک سری بازاری چیده شده است که شاید اجحاف به تولید و مصرف باشد، ادامه داد: این موضوع صرفا در حوزه های خودروسازی نیست، در بسیاری از کالاها ما این موضوع را مشاهده می کنیم.


وی خاطرنشان کرد: وقتی دولت می خواهد به درستی از مصرف کننده حمایت کند، این بدنه وسط قبل از مصرف کننده نهایی که امروز آنقدر متورم شده است که همه حمایت ها را می بلعد و وقتی می خواهیم از تولید حمایت کنیم، سود بدنه وسط این اجازه را نمی دهد.


نماینده مردم تهران در مجلس به نظام توزیع در کشور اشاره کرد و گفت: این نظام ضد تولید و غیر مولد است و شکاف بازار در آنجا اتفاق می افتد.


موسوی با تاکید بر این که وزارت صنعت باید به این موضوع ورود کند، اظهار داشت: این وزارتخانه باید با توجه به افزایش قیمت قطعات و خودرو در بازار و همچنین ساز و کاری کنترلی، خودرو را با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برساند.


وی اضافه کرد: در عین حال این قیمت باید معقول باشد، نباید به نحوی باشد که قیمت تولید یک عددی باشد و مصرف کننده قیمتی دیگری را پرداخت کند.
نماینده مردم تهران با بیان این که اقتصاد خود را دیکته می کند، تاکید کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید در تصمیم خود تسریع کند. ما نمی توانیم این موضوع را به مرور زمان وگذار کنیم و بعد بگوییم این موضوع با مرور زمان حل می شود.


موسوی یادآور شد: در صورت تعلل وزارت صنعت در این موضوع ممکن است هم تولید کننده و هم بخش غیرمولد میدان داری کنند و منویات خود را به کرسی بنشانند. تسریع در تصمیم و فاصله گرفتن از تعلل می تواند مفید باشد.


وی همچنین درباره نظارت مجلس در خصوص رعایت حقوق مصرف کننده و تولید کننده خاطرنشان کرد: ما می توانیم از ابزارهای نظارتی خود استفاده کنیم اما انتظار داریم قبل از ورود مجلس، دولت، وزارت صنعت و تولیدکننده این نظارت را انجام دهند.


نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان این که هزینه های تولید افزایش پیدا کرده است، گفت: با مدنظر قرار دادن همه موارد و استفاده از روش ها و سازوکارها کم کم قیمت را کنترل کنیم و من فکر می کنم کوتاهی هایی در سطح کلان در تصمیم گیری های اقتصادی در حال اتفاق افتادن است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها