کد خبر: 250239
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۰۹:۲۶:۰۰
| |

حشمت الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی:

خطوط قرمز ایران توسعه‌ای است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، خطوط قرمز ایران را توسعه ای دانست و گفت: هشدار رییس جمهوری به اروپایی ها که اگر این خطوط رعایت نشود بسیاری از ناامنی هایی که این کشور مقابل آن سینه سپر کرده به مرزهای آنها می رسد را باید جدی گرفت.

خطوط قرمز ایران توسعه‌ای است
کد خبر: 250239
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۰۹:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت الله فلاحت پیشه درباره سخنان رییس جمهوری در دومین کنفرانس روسای مجالس 6 کشور آسیایی درخصوص تامین امنیت و ثبات غربی های توسط جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: روحانی نکته کلیدی و استراتژیکی را در این جلسه مطرح کرد که کمتر مورد توجه قرار گرفت، کشورها باید بدانند که این موضوع در حال حاضر به عنوان یک بحث اصلی در ایران مطرح است.


وی افزود: در ایران این سوال جدی وجود دارد که چرا بیش از سه هزار و 600 سرباز جوان ایرانی قربانی مقابله با مافیای مواد مخدر شده و این که دهها هزار جوان ایرانی در حال مقابله با تروریسم هستند، در شرایطی که اگر ایرانی ها نبودند اکنون تروریسم و داعش به مرز اروپا رسیده و مواد مخدر این قاره را در نوردیده بود.


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که دنیای امروز ما به ازای نقش جمهوری اسلامی ایران در امنیت بین المللی را حتی یک صدم پرداخت نکرده است، یادآور شد: ایران در مقابل عوامل ناامن سازی بین المللی از جمله تروریسم، مواد مخدر و پناهندگان سد محکمی بوده اما دنیا هیچ وقت ما به ازایی به تهران نداده است.


فلاحت پیشه با بیان این که دنیای غرب در مقابل ایران به دو بخش تقسیم شده است، توضیح داد: یک بخش از آن با محوریت آمریکا ناجوانمردانه تلاش می کند این جزیره ثبات یعنی ایران را بهم بریزد.


وی ادامه داد: بخش دیگر که کشورهای اروپایی هستند در مقابل اقدامات آمریکا فقط حرف تحویل ایران داده و در عمل کاری را صورت ندادند.


نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس به تاخیر اروپا در ارائه ساز و کار مالی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر این ساز وکار قرار نیست شامل نفت شود و فقط شامل مبادلات اقلام انسان دوستانه مانند دارو می شود.

** خطوط قرمز ایران امنیتی نیست


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس سخنان رییس جمهوری را یک هشدار جدی به غربی ها دانست و گفت: آنهابدانند خطوط قرمز ما توسعه ای است و امنیتی نیست، ایرانی ها در هر شرایطی امنیت خود را حفظ می کنند. این کشور حتی امنیت منطقه و جهان را حفظ کرده است.


فلاحت پیشه با تاکید بر این که ما باید روند توسعه ای خود را به عنوان یکی از 20 اقتصاد بزرگ دنیا ادامه دهیم، تاکید کرد: این هشدار رییس جمهوری به اروپایی ها را که اگر خطوط توسعه ای ایران رعایت نشود بسیاری از ناامنی هایی که ایران در مقابل آن سینه سپر کرده بود به مرزهای آنها می رسد را باید جدی گرفت.


گفتنی است، حسن روحانی شنبه گذشته در دومین کنفرانس روسای مجالس ایران، افغانستان ، پاکستان ، ترکیه ، چین و روسیه اظهار داشت: ایران به حکم رسالت بزرگ خود امروز، سد بزرگی در برابر سوداگران خشونت و دلالان فلاکت بوده است و بهای سنگین این ایستادگی را هزاران نفر از دلاوران ما با جانشان پرداخته‌اند. ما سالانه 800 میلیون دلار برای مبارزه با مواد مخدر صرف می‌کنیم که نتیجه آن تضمین سلامتی افزون تر ملت‌ها از شرق اروپا تا غرب آمریکا و از شمال آفریقا تا غرب آسیاست.


وی افزود: برای لحظه ای تصور کنید که اگر رخنه‌ای در این سد ایجاد شود چه فاجعه‌ای به بار می‌آید. بدون این فداکاری‌ها و هزینه‌ها این منطقه، شاهد ظهور و قدرت‌گیری خلافت وحشیانه داعش در پهنه‌ای بسیار پهناور بود. دستاورد این اهتمام، امنیت جان انسان‌ها فارغ از ملیت، قومیت و مذهب در سراسر جهان است.


روحانی یادآور شد: از غربی‌ها انتظار نداریم که سهم‌شان را در ازای امنیت و ثباتی که برای آنها تامین کرده‌ایم، بپردازند اما بدانند که با تحریم ایران، به توانایی ما برای مبارزه با مواد مخدر و تروریسم آسیب می‌زنند. به تحریم‌کنندگان هشدار می‌دهم اگر توانایی‌های ما در مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در خاستگاه آنها ضربه‌ای ببیند شما نخواهید توانست از زیر آوار مواد مخدر، پناهجویان و بمبها و ترورها به سلامت خارج شوید.


وی خاطرنشان کرد: با تضعیف ایران از راه تحریم، خیلی‌ها در امان نخواهند بود؛ آنها که حرف ما را باور ندارند، خوب است به نقشه جغرافیا نگاهی بیاندازند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها