کد خبر: 250305
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۴:۰۰
| |

اسدالله عسگر اولادی:

سازمان توسعه تجارت حامی صادرکنندگان نیست

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین گفت:سازمان توسعه تجارت را حامی صادرات نمی دانم،زیرا این نهاد محلی برای حامیان واردات به کشور است.

سازمان توسعه تجارت حامی صادرکنندگان نیست
کد خبر: 250305
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۱:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| اسدالله عسگر اولادی رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین و صادرکننده پیشکسوت در همایش تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران بیان کرد: با گذشت چهل سال از انقلاب اسلامی امیدواریم که بتوانیم صادرات را درسال 2018 به رقمی بالاتر از 40 میلیارد دلار برسانیم.

وی افزود: همه صادرکنندگان در بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور اعتقاد و غیرت خاصی دارند که اگر این اتفاق رخ نمی داد، قطعا دیگر صادراتی هم وجود نداشت.

عسگر اولادی تاکید کرد:برخی از سودجویان که نامشان صادرکننده نیست، ارز را از کشور خارج و بازنگردانده اند،این افراد را نباید به صادرکنندگان ایران نسبت داد چرا که این طیف، باعث بدنامی صادرکنندگان شده اند.

وی ادامه داد: با تاکید بر گفته های مقام معظم رهبری از تعداد بالای بخشنامه های اداری در 3 ماهه گذشته گله مندیم.

این صادر کننده پیشکسوت ابراز کرد: در سال جاری میزان صادرات پسته 1 میلیارد و نیم دلار، 150 تن کشکمش معادل 150 میلیون دلار و 200میلیون دلار خرما بوده است که درصد بالایی از محصولات مصرفی خشکبار جهان را تشکیل می دهد.

وی گفت: بحث صدور و تمدید کارت بازرگاتی و صادراتی مشکلی است که دامنگیر صادرکنندگان خوشنام کشور شده است، از نهاد مربوطه یا همان وزارت صمت گله داریم که با این موضوع چرخه صادرات را مختل می کند.

عسگر اولادی اظهار کرد:صادرات را نوعی عبادت می دانم و به بازگشت ارز حاصل از صادرات ملزم هستم اما این را هم بدانید که کشورهای مبدا تجارت ما سامانه نیما را نمی شناسند زیرا این سامانه بانک نیست.

وی ادامه داد:باید به دنبال یک راه حل قوی تری برای بازگشت ارز حاصل از صادرات باشیم.سامانه نیما را مکان مناسبی برای صادرکنندگان نمی دانیم.

این صادرکننده پیشکسوت گفت:با گرانتر شدن ارز، کالاهای صادراتی هم گران تر شد اما حالا که ارز پایین تر آمده و امیدواریم پایین تر هم بیاید، کالا را با همان دلار 17 هزار تومانی به ما می فروشند. به قیمت جهانی، 1 کیلو پسته را به قیمت 8 هزار و 500 یورو یعنی 120 هزار تومان به ما می دهند ، این در حالیست که در کشورمان پسته با نرخی کمتر از 130 هزار تومان وجود ندارد! این امر صادرکنندگان را درگیر و سرگردان کرده است.

عسگر اولادی بیان کرد: سازمان توسعه تجارت را حامی صادرات نمی دانم،زیرا این نهاد محلی برای حامیان واردات به کشور تبدیل شده است. نیازمند مکانی مستقل و متوجه برای صادرات هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها