کد خبر: 250310
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۱:۴۱:۰۰
| |

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران:

سهم تهران از صادرات کل کشور 60 درصد است/تعدد بخشنامه های یک شبه فعالان اقتصادی را تهدید می کند

یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران گفت: درحال حاضر 25 درصد صادرات کل کشور و همچنین 80 درصد از صادرات فنی مهندسی در دست صادرکنندگان تهرانی است.

سهم تهران از صادرات کل کشور 60 درصد است/تعدد بخشنامه های یک شبه فعالان اقتصادی را تهدید می کند
کد خبر: 250310
|
۱۳۹۷/۰۹/۱۹ ۱۱:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران در همایش تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران، گفت: باتوجه به صحبت هایی که درباره فعالیت بخش خصوصی شد ما هم معتقدیم جایگاه این نهاد در کشور بسیار مهم است.

وی افزود: معتقدیم نظرخواهی از بخش خصوصی و انتقال مسئولیت تکمیل برخی پروژه های نیمه تمام باید در سراسر کشور محقق شود.

صادقی بیان کرد: به مشکلات بخش خصوصی بویژه صادرکنندگان واقفیم،یکی از مهمترین این معضلات تامین مواد اولیه کارگاه ها و تولیدکنندگان است.

وی افزود: اگر مواد اولیه به سهولت تامین نشود،قطعا تولیدی وجود نخواهد داشت و به تبع آن صادرات هم مختل می شود.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان تهران گفت: استان تهران جزء برترین استان ها در میزان صادرات و همچنین تولیدات کشور محسوب می شود، درحال حاضر 25 درصد صادرات کل کشور و همچنین 80 درصد از صادرات فنی مهندسی در دست صادرکنندگان تهرانی است.این یعنی تهران سهم 60 درصدی از صادرات کشور را داراست.

وی ادامه داد: رقم صادرات فعالان استان تهران به 9.8 میلیارد دلار در کل و 4.8 میلیارد دلار در انعقاد قرار داد فنی مهندسی رسیده که قابل تقدیر است.

صادقی تاکید کرد: در 7 ماه گذشته میزان صادرات استان تهران 7 میلیارد دلار برآورد شده که این رقم صادرات نتیجه فعالیت 17 هزار و 500 کارگاه تولیدی در شهرک های صنعتی استان تهران است. معتقدیم 10 هزار عدد از این کارگاه ها،در مقایسه با سایر استان های کشور جز کارخانه های بزرگ کشور محسوب می شوند.

وی در ادامه به سرکشی با برنامه سازمان صنعت،معدن و تجارت تهران به همراه استانداری از کارگاه ها اشاره کرد و گفت: بیشترین مشکلی که این فعالان را تهدید می کند،تعدد و تکثر بخشنامه های یک شبه و تقریبا سطح پایین است.

صادقی ابراز کرد: مشکل بعدی ما، عدم وجود زیر ساخت برای تهیه آمار تعداد صادرکنندگان استانی و میزان صادرات هر استان است.آماری که هم اکنون در دست داریم هم از طریق تعداد تجار موجود و آشنا بدست آورده ایم و امیدواریم بتوانیم ساز و کاری را برای تهیه جزئیات آمار صادراتی در استان ها فراهم کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها