تفاهم 21 هزار میلیاردی برای ایجاد شغل و تولید در صنعت و معدن

سازمان برنامه و بودجه با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد 270 هزار فرصت شغلی با سرمایه‌گذاری 21 هزار میلیارد تومانی تفاهم کردند.

تفاهم 21 هزار میلیاردی برای ایجاد شغل و تولید در صنعت و معدن
کد خبر: 250474
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۰۸:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| امروز (سه‌شنبه) سازمان برنامه و بودجه میزبان مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) بود و برای ایجاد تولید و شغل در سال جاری تفاهم نامه‌ای را منعقد کردند.

طبق این تفاهمنامه قرار است 270 هزار فرصت شغلی ایجاد شود که برای آن 21 هزار میلیارد تومان منابع پیش‌بینی شده است.

از این منابع حدود 10 هزار میلیارد تومان به صورت ریالی از صندوق توسعه ملی، 10 هزار میلیارد تومان نظام بانکی و هزار میلیارد تومان هم از خزانه برای تامین یارانه سود تسهیلات دریافتی تامین می‌شود.

نرخ سود تسهیلاتی که قرار است برای ایجاد این فرصت‌های شغلی در نظر گرفته شود، 12 درصد برای مناطق محروم و 14 درصد برای مناطق غیر محروم است که مابه التفاوت آن را دولت به صورت یارانه سود از محل هزار میلیارد تومان برداشتی از خزانه پرداخت خواهد کرد.

این فرصت‌های شغلی که قرار است در حوزه صنعت، معدن ایجاد شود در چهار بخش متمرکز است: اول 2066 واحد نیمه تمام صنعت و معدن که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند در دستور کار برای اتمام قرار خواهد گرفت.

برنامه دیگر به واحدهایی اختصاص دارد که صنعتی و معدنی بوده و نیاز به بازسازی و توسعه دارند. در این بخش 2165 واحد صنعتی و معدنی مورد برنامه‌ریزی قرار گرفته که به ایجاد 52 هزار فرصت شغلی می انجامد.

تامین سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی و معدنی سومین برنامه ایجاد شغل در این تفاهمنامه است که با اجرای آن 87 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

اما چهارمین برنامه تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت صنعت، معدن و تجارت به کمک های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی بر می‌گردد که به ایجاد هزار فرصت شغلی خواهد انجامید.

در این مراسم نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشتند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها