محمدجواد جمالی، عضو هیات‌رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس:

توانایی مقابله با تروریسم و قاچاق موادمخدر با ادامه تحریم‌ها کاهش می‌یابد

محمدجواد جمالی، عضو هیات‌رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر شرایط تحریمی ادامه پیدا کند ایران نمی‌تواند همچون گذشته با تروریسم و قاچاق مواد مخدر مقابله کند چون توانایی‌های ما کم می‌شود.

توانایی مقابله با تروریسم و قاچاق موادمخدر با ادامه تحریم‌ها کاهش می‌یابد
کد خبر: 250477
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی، عضو هیات‌رییسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به هشدار روحانی به تحریم کنندگان نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، بیان کرد: ایران از نظر جغرافیایی در مسیر اروپا و آسیا قرار داشته و دارای همسایگانی است که بیشترین کشت مواد مخدر در آن کشورها انجام می‌شود. همچنین بیشترین کشفیات مواد مخدر را در کشورمان شاهد هستیم که این کار با سختی های بسیار و دادن شهدا انجام شده است.

وی تاکید کرد: مواد مخدری که در کشور ما وارد می‌شود همه برای مصرف داخلی نیست،‌ بلکه خیلی ها می‌خواهند مواد مخدر را از طریق ترانزیت به اروپا برسانند که ایران با مقابله با این کار و دادن شهدای بسیار در صف اول مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است. قطعا انتظار می‌رود در چنین شرایطی کمک های مناسبی از سوی اروپاییان صورت گیرد، نه این که با تحریم ها مواجه شویم.

این عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: این که با اعدام قاچاقچیان مواد مخدر، موافقان پوشالی حقوق بشر فریادهایشان را سر می‌دهند یک بُعد قضیه است و بُعد دیگر آن این است که نه تنها از ایران به عنوان کشور مقابله کننده با مواد مخدر حمایت نمی‌شود که تحریم ها نیز تشدید شده است. در این شرایط باید اروپاییان و کسانی که از فداکاری های ما منفعت می بینند پشتیبان‌مان باشند، چون اگر لحظه‌ای ما کنترل ها را رها کنیم، شرایط دیگری در اروپا حاکم خواهد شد.

جمالی توضیح داد: البته به این معنا نیست که ما می‌خواهیم به ترانزیت مواد مخدر کمک کنیم،‌ بلکه اگر شرایط تحریمی ادامه‌ پیدا کند ما همچون کشورهایی که در تحریم قرار دارند عمل می‌کنیم و نباید از ما توقع مقابله با مواد مخدر و تروریسم همچون شرایط قبل از تحریم را داشته باشند. کما این که کشورهای دیگری یعنی برخی از اروپاییان و حتی عربستان به مافیای مواد مخدر و تروریسم کمک می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها