رکورد شکنی چین با واردات روزانه 10.43 میلیون بشکه نفت

اداره گمرک چین اعلام کرد که واردات نفت این کشور در ماه گذشته میلادی با رسیدن به بیش از 10 میلیون بشکه در روز به بالاترین سطح خود در تاریخ این کشور رسید.

رکورد شکنی چین با واردات روزانه 10.43 میلیون بشکه نفت
کد خبر: 250649
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۰ ۱۵:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| آمار گمرک چین نشان می‌دهد که واردات نفت خام چین در ماه گذشته میلادی یعنی نوامبر بطور میانگین به بیش از 10 میلیون بشکه در روز رسید که این بالاترین رکورد واردات نفت چین محسوب می‌شود.

در همین حال واردات نفت خام چین در ماه نوامبر به 10.43 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین رقم در تاریخ این کشور است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 8.5 درصد افزایش نشان می‌دهد و رکورد قبلی این کشور که در ماه اکتبر سال جاری میلادی با رقم 9.61 میلیون بشکه در روز ثبت شده بود را شکست.

همچنین در ماه نوامبر، پالایشگاه های مستقل چینی حجم قابل توجهی نفت خریداری کردند که باعث ثبت این رکورد شد. 2 ماه پیش، دولت چین سهم واردات نفت را برای پالایشگاه های غیر دولتی تا 42 درصد افزایش داد. چین در حال تخصیص دادن مجموع واردات تا 202 میلیون تن یا 4.06 میلیون بشکه در روز برای پالایشگاه های غیر دولتی در سال آینده میلادی است.

بر پایه این گزارش، اطلاعات گمرک چین نشان می‌دهد که واردات نفت چین بین ژانویه تا نوامبر سال جاری میلادی بطور متوسط 9.17 میلیون بشکه در روز بوده است که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها