کد خبر: 250676
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۰۸:۴۰:۰۰
| |

پاسخ ایران به ادعای آمریکا درباره آزمایش‌های موشکی

در متن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل هیچ ممنوعیتی برای فعالیت و آزمایش موشکی ایران وجود ندارد. اظهارات آمریکایی‌ها درباره آزمایش‌های موشکی ایران در حالی بیان می‌شود که آمریکایی‌ها مدعی نقض برجام از سوی ایران هستند.

حجم ویدیو: 4.86M | مدت زمان ویدیو: 00:02:23 دانلود ویدیو
کد خبر: 250676
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۰۸:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی- در روزهای اخیر آزمایش موشک‌های بالستیک ایران دوباره واکنش کاخ سفید را به همراه داشته است. برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور ایران گفته بود که از طرف اروپایی خود انتظار دارند تا ایران را به سبب آزمایش‌های موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تحریم کند.

هوک قطعنامه 2231 را پیش کشیده و مدعی شده شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌های لازم را در این زمینه ارایه کرده است. پمپئو وزیر خارجه آمریکا هم این ادعاها را در توییتر مطرح کرد و آزمایش‌های موشکی ایران را نقض قطعنامه 2331 دانست. اما وزارت امور خارجه ایران ادعاهای کاخ سفید را رد می‌کند. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت‌خانه در این باره اعلام کرده که آزمایش‌های موشکی اخیر ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت نیست.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم اساسا مذاکره کشورمان با طرف‌های خارجی درباره موشک را تکذیب کرده و گفته در قطعنامه 2231 هم درباره ممنوعیت آن برای جمهوری اسلامی ایران چیزی مورد تأیید و تصویب قرار نگرفته است. مسئولان سپاه هم پیش از این بارها بر حق ایران برای آزمایش‌های موشکی تاکید کرده و در این باره اظهارنظر کرده اند.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه یکی از این مسئولان است که ضمن تایید خبر آزمایش موشک بالستیک گفته بیش از 40 تا 50 تست در سال انجام می‌دهیم و اینکه آمریکایی‌ها نسبت به برخی از این آزمایش‌ها واکنش نشان می‌دهند نشان‌دهنده فشار به آنهاست.»

در متن قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل هیچ ممنوعیتی برای فعالیت و آزمایش موشکی ایران وجود ندارد. با این حال اظهارات آمریکایی‌ها درباره آزمایش‌های موشکی ایران در حالی بیان می‌شود که آمریکایی‌ها مدعی نقض برجام از سوی ایران هستند و در عین حال خروج خودشان از این تفاهم‌نامه بین‌المللی را توجیهی بر همین مساله عنوان می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها