رئیس کل بیمه مرکزی:

به جای یارانه، پوشش بیمه‌ای را گسترش دهیم/ مسافران خارجی، فرصتی خوب برای شرکت‌های بیمه‌ای

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر از یارانه‌ها کم و پوشش بیمه‌ای را گسترش دهیم در واقع کرامت انسانی را حفظ کرده‌ایم.

به جای یارانه، پوشش بیمه‌ای را گسترش دهیم/ مسافران خارجی، فرصتی خوب برای شرکت‌های بیمه‌ای
کد خبر: 250773
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۱:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی گفت: باید از نزدیک از وضعیت شرکت‌ها مطلع شویم و این بازدید در همین راستا است. مجموعه بیمه دی دارای کادر دلسوز و همدل است و اینکه میانگین سنی نیروی انسانی این شرکت 35 سال است موضوع امیدوارم کننده‌ای است. حتی این موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری است چون جوانان به نوعی منشا تحول هستند.

وی در مورد قرارداد بیمه دی و بنیاد شهید و ایثارگران خطاب به کارکنان آنها گفت: خوشبختانه شما یک پروژه‌ای را که خدمات آن جبران است در دست گرفتید و ما خوشحال هستیم که در قالب بیمه‌ای قرارداد دارید، شما این پروژه را با روش علمی گرفتید و امیدواریم همه بخش‌ها اعم از خانواده‌های ایثارگران از شما راضی باشند.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های شرکت بیمه ضررده یا ریسکی بودن یک قرارداد است که شما در این زمینه موفق بودید. این پروژه بزرگ نیازمند سازوکار خاص است که آن نیز نیازمند تخصص است. امیدواریم در بخش درمان در سالهای آتی قردادهای خوبی ببندید تا شرکت‌های دیگر نیز از تجربه شما استفاده کنند. این قرارداد تنها مختص ایثارگران نیست بلکه متعلق به همه ملت ایران است.

سلیمانی تصریح کرد: اینکه بیمه درمان در کشور ما ضریب خسارت بالایی دارد می‌توان با کار تخصصی آن را برطرف کرد. شما نباید تنها در بیمه درمان فعال باشید و باید پرتفوی خود را گسترش دهید. خوشحال هستم که شرکت‌ها ما طرح جدیدی را ارایه کنند و خود شرکت‌ها به دنبال کارهای بدیع هستند.

سلیمانی افزود: سود و زیان شما در حال کاهش است و به نظر مثبت خواهد شد و جای امیدواری دارد چون اگر شرکت بیمه‌ای سود ندهد در بورس خرید و فروش نمی‌شود. سهمی که در روز چند میلیون خرید و فروش می‌شود یعنی زنده است و سرمایه‌گذاران عمده جای سرمایه‌گذاران خرد را می‌گیرند. اما بنده به این شرکت امیدوارم چون هم از جوانان و هم از بانوان در ترکیب نیروی انسانی خود استفاده کرده است.

سلیمانی در مورد سواستفاده برخی از بیمه شدگان گفت: طرح جبران خسارت شامل خانواده های شهدا و ایثارگران است که به نوعی حلال را از حرام تمیز می‌دهند و این بسیار مهم است. به طوریکه ما شاهد بودیم در برخی اوقات تعداد افراد مراجعه‌کننده بی‌مورد به بیمارستان میلاد بسیار بالا بود، چون فرانشیز ندارد، هزینه‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد ارزیابی خسارت هم کارهای خوبی انجام شده است و سیاست ما گسترش ارزیابان خسارت است و البته ما هم نظارت خواهیم داشت. ارزیابان خسارت می‌توانند پیشنهادهای خوبی در مواردی مانند صحنه سازی‌ها ارایه دهند.

سلیمانی در مورد سطح توانگری بیمه دی گفت: در سطح توانگری نیز از شرکت بیمه سطح یک را انتظار داریم و باید برنامه خود در این مورد را به بیمه مرکزی ارایه دهند تا چه زمانی به این سطح ارتقاء خواهند یافت‌، البته ما نیز کمک رسان بیمه دی در این راستا هستیم.

سلیمانی در مورد هدف‌گذاری بیمه دی که «محبوب مشتریان» است، گفت: شما تا سال 1404 این هدف را در نظر دارید اما باید راهکارهای عملی شدن آن را نیز در نظر بگیرید، رسیدن به این هدف سخت اما با ارزش است. اگر بیمه شده در میان شرکت‌های بیمه این بیمه را محبوب خود بداند شما نیز باید مجموعه بیمه‌شوندگان را بشناسید و سلیقه آنها را مورد توجه قرار دهید در کل باید استراتژی خود در این مورد را تعریف کنید.

وی تصریح کرد: بیمه دی در مورد بیمه کردن افراد خارجی در مرز تجربه خوبی دارد و باید توجه داشت که در حدود 5 میلیون عراقی به کشور وارد می‌شوند که با در نظر گرفتن سایر کشورها تقریبا ده میلیون مسافر می‌شود که فرصت خوبی برای شما است تا از این جامعه ده میلیونی نهایت استفاده را کنید.

سلیمانی ادامه داد: در کشور ما فرصت‌هایی وجود دارد که هنوز به نحو احسن استفاده نشده است. یک شرکت بیمه در نظر دارد تا افراد تحت تکفل کمیته امداد را بیمه کند و این افتخار است. ما اگر از یارانه‌ها کم و پوشش بیمه‌ای را گسترش دهیم در واقع کرامت انسانی را حفظ کرده‌ایم چون فرد به نوعی در مقابل پول پرداختی خود، جبران پرداخت می‌شود. در جامعه ما هنوز افراد زیادی در مناطقی روستایی، مرزنشینان، مسافران خارجی، تحت پوشش بیمه نیستند و این فرصت مناسبی است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها