مرکز انرژی کلانیش اعلام کرد:

افزایش خرید نفت ایران توسط چین

مرکز انرژی کلانیش امروز (چهارشنبه) اعلام کرد؛ بر خلاف ماه گذشته (نوامبر)، حجم خرید نفت ایران توسط چین از ماه دسامبر با افزایش همراه خواهد بود.

افزایش خرید نفت ایران توسط چین
کد خبر: 250852
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۴:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بعد از اعمال تحریم‌های آمریکا ، با قرار گرفتن چین در فهرست معافیت تحریم‌های نفتی، حجم واردات نفتی این کشور از ایران در ماه دسامبر افزایش خواهد یافت.


بر اساس گزارش سرویس نظارت آنلاین حمل و نقل «تانکر ترکرز»، در حدود 44 درصد از صادرات نفت ایران (517 هزار بشکه در روز) در ماه نوامبر به کشور چین انجام شده است، در حالی که این آمار در ماه اکتبر به میزان 820 هزار بشکه در روز بوده است.


بر اساس گزارش کلانیش، بعد از قرار گرفتن چین در فهرست معافیت‌های موقت آمریکا، این کشور به مدت شش ماه می‌تواند به میزان 360 هزار بشکه نفت خام در روز از ایران وارد کند.


رویترز هفته گذشته اعلام کرده بود، دو شرکت بزرگ پتروشیمی چین با استفاده از معافیت تحریمی از اول ماه دسامبر به صادرات نفتی خود از ایران با حجم بالا ادامه داده و برآور می‌شود که تنها این دو شرکت بتوانند در ماه دسامبر به میزان دو میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری کنند.


به گفته رویترز، ایران به‌ خوبی توانسته است مشتریان آسیایی خود را در مقابل طرح‌های فروش نفت عربستان سعودی نگه دارد.


آمریکا به دلیل ترس از افزایش قیمت نفت جهانی با اعمال دور دوم تحریم‌های این کشور علیه مردم ایران، سرانجام در ماه گذشته به اعطای معافیت به هشت کشور جهان برای ادامه واردات نفتی از ایران به مدت 180 روز مجبور شد که از میان هشت کشور معاف شده پنج کشور در حوزه منطقه آسیا و چین نیز در این میان بزرگ‌ترین خریدار نفت این منطقه از ایران است.


دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه امسال، خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین‌المللی، تأکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت‌هایشان با ایران حمایت می‌کنند.


ترامپ با حربه تروریسم اقتصادی و تحریم‌های یک جانبه غیرقانونی و فشار به جامعه جهانی به دنبال ایجاد جنگ روانی و القای انزوای ایران است، ولی تجربه ماه‌های اخیر و همراهی نکردن جهان با آمریکا نشان داد که این کشور هیچ‌گاه به هدف خود دست نخواهد یافت.


تحریم‌هایی که آمریکا یک‌جانبه علیه ملت ایران اعلام می‌کند، از مدت‌ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جایی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها