مدیر ارشد اجرایی خودروساز کره ای مطرح کرد:

ولخرجی هیوندای برای خودروهای پاک

تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در جهان تا سال 2050 به نصف کاهش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که صنعت خودروسازی و حمل و نقل در جهان به سمت و سوی خودروهای پاک و محیط زیست رفته است.

ولخرجی هیوندای برای خودروهای پاک
کد خبر: 250901
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۷:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| کره جنوبی که میزبان دو شرکت بزرگ خودروسازی هیوندای موتورز و کیاموتورز است، برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای توسعه و گسترش خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست دارد و در همین راستا نیز تصمیم گرفته است تا سال 2030 میلادی ظرفیت خط تولید این دو کارخانه خودروسازی را به تولید بالغ بر 500 هزار خودروی هیدروژنی پیل سوختی برساند که مطابق تقاضای مشتریان جهانی رو به افزایش خواهد رفت.

چونگ ای سون، مدیر ارشد اجرایی هیوندای موتورز در این خصوص خاطرنشان کرد که این شرکت بعنوان یکی از بزرگترین پیشگامان صنعت خودروسازی در جهان اهداف جاه‌طلبانه‌ای برای توسعه خودروهای پاک با فناوری پیل سوختی در سر دارد.

وی در ادامه افزود: ما قصد داریم نقش و مسئولیت خود را علاوه بر توسعه وسائل نقلیه و صنعت حمل و نقل و خودروسازی، در زمینه حفاظت از محیط زیست، سلامت بشر و آینده جهان نیز ایفا کنیم و بدین ترتیب تصمیم گرفته ایم که فناوری هیدروژنی و پیل سوختی را در خودروهای خود توسعه دهیم.

بر اساس گزارش آسیا تایمز، وی با اشاره به پیش‌بینی‌های تحلیلگران و کارشناسان فعال در این حوزه که پیشتر برآورد کرده بودند تقاضا برای سوخت‌های فسیلی در جهان تا سال 2050 به نصف کاهش پیدا خواهد کرد و این بدان معناست که صنعت خودروسازی و حمل و نقل در جهان به سمت و سوی خودروهای پاک و محیط زیست رفته است.

این فناوری علاوه بر کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، شعاع حرکتی و توان پیمایشی بسیار بیشتری نسبت به سایر خودروهای برقی دارد که برای مسافرت های درازمدت و مسافت های طولانی مناسب است.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه 2030 و نهایتا تا دهه 2040 میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها