رییس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

نمی دانیم آزاد راه تهران شمال چه زمانی افتتاح می شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص قول قطعی و خبر خوش به مردم در این پروژه گفت: قطعه اول این پروژه 6 ماهه ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و برای سایر قطعات آن هم به صورت جدی پیگیر بهره‌برداری آن هستیم.

نمی دانیم آزاد راه تهران شمال چه زمانی افتتاح می شود
کد خبر: 250919
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۱ ۱۹:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی می گوید به دنبال پیگیری مردم و دغدغه اساسی در خصوص آزادراه تهران ـ شمال اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بازدید از این پروژه عظیم رفتند.

وی افزود: قطعه یک آزادراه تهران ـ شمال که سخت‌ترین قطعه آن است که تقریبا 35 کیلومتر است و 60 کیلومتر طول مسیر را در صورت بهره‌برداری کوتاه‌تر می‌کند، در 6 ماهه ابتدای سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین عنوان کرد: با توجه به دغدغه اساسی مردم در این خصوص ما خواستار پاسخگویی مسئولان و اعلام زمان مشخص برای بهره‌برداری قطعه یک این پروژه شدیم که در این رابطه به ما اعلام کردند بین خرداد تا تیرماه بهره‌برداری خواهد شد.

رضایی در ادامه یادآور شد: این قطعه قطعا در 6 ماهه ابتدایی سال آینده به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد: هر کیلومتر از این پروژه 50 میلیارد تومان هزینه دارد. یعنی 50 درصد این مسیر تونل است بنابراین یا باید از پل‌های بزرگ و یا از داخل تونل‌های عظیم رد شویم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه پروژه آزادراه تهران ـ شمال پروژه بسیار سنگین و عظیمی است گفت:‌تاکنون این پروژه بیش از 3 هزار میلیارد تومان برای قطعه اول هزینه شده است.

رضایی تصریح کرد: زمانی که کار این آزادراه به اتمام رسیده و بهره‌برداری شود، با قیمت سال 95، 600 میلیارد تومان صرفه‌جویی مصرف سوخت خواهیم داشت، یعنی با توجه به رفت و آمد زیاد و ترافیک سنگین در این محل مردم مسیر بسیار طولانی را برای رسیدن به استان‌های شمالی این کشور که ظرفیت‌های گردشگری دارد طی می‌کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: ‌به نظر می‌رسد با اتمام این پروژه در همه قطعات کل این مسیر را به مدت یک ساعت و نیم می‌توان طی کرد و در این صورت مصرف انرژی، مدیریت زمان، صورت گرفته و به نفع مردم خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص قول قطعی و خبر خوش به مردم در این پروژه گفت: قطعه اول این پروژه 6 ماهه ابتدایی سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و برای سایر قطعات آن هم به صورت جدی پیگیر بهره‌برداری آن هستیم.

رضایی تصریح کرد: این پروژه دارای چند حسن است و یکی از مزیت‌های آن این است که آخرین تکنولوژی‌های مهندسی در حوزه پل سازی و تونل سازی در این پروژه به کار گرفته شده است. یعنی یک پروژه وزین از لحاظ معماری و مهندسی است که جزو افتخارات جامعه مهندسی ما و پیمانکاران است.

وی‌ ادامه داد: همچنین با توجه به اینکه قیر گران شده، ما به جای قیر و آسفالت از بتن و سیمان استفاده می‌کنیم که در این صورت قیمت سیمان ارزان‌تر بوده و ماندگاری آن هم بیشتر است. همچنین به تولید داخل در بحث کارخانه سیمان‌سازی کمک می‌کند و در این صورت این یک الگویی خواهد شد برای اینکه کلیه جاده‌های کشور را به جای آسفالت از سیمان استفاده کنیم. بنابراین این پروژه از جمیع جهات به نفع کشور خواهد بود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها