مادورو : آمریکا طرح ترور علیه من را رهبری می‌کند

نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا این‌بار با ارائه برخی جزئئیات اما بدون مدرک اتهامات مکرر خود مبنی بر حمله قریب الوقوع بودن حمله آمریکا را تکرار کرد.

مادورو : آمریکا طرح ترور علیه من را رهبری می‌کند
کد خبر: 251023
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۲ ۱۱:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس‌جمهور ونزوئلا از کشف طرح ترور وی که مستقیما توسط کاخ سفید اداره می‌شده،خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا این‌بار با ارائه برخی جزئئیات اما بدون مدرک اتهامات مکرر خود مبنی بر حمله قریب الوقوع بودن حمله آمریکا را تکرار کرد.

او جان بولتون، مشاور امنیت ملی را متهم به نظارت بر طرحی برای جایگزینی او با یک دیکتاتور کرد و مدعی شد واشنگتن با استفاده از "دلارهای کثیف" نشات گرفته از امپراتوری آمریکا 734 مزدور را در کلمبیا آموزش داده تا این طرح را به نتیجه برسانند.

دونالد ترامپ اوایل روی کار آمدن خود بطور علنی استفاده از گزینه نظامی برای حذف مادورو از قدرت را مطرح کرد.

مادورو در تلویزیون دولتی ونزوئلا گفت: من هیچ شکی ندارم که سران آمریکا از جمله جان بولتون برای ونزوئلا نقشه‌هایی دارند. من هچمنین به نیروهای مسلح ونزوئلا اطمینان کامل دارم.

ونزوئلا بعد از دو دهه حکومت سوسیالیستی در یک بحران اقتصادی تاریخی است. آمریکا تحریم های مالی خود علیه مادورو و چندین نفر از سران ارشد ونزوئلا برای هدفی که آنرا بازگشت به دموکراسی نامیده، اعمال کرده است.

کمبود گسترده غذا و تورم ویرانگر باعث مهاجرت هزاران هزار ونزوئلایی به برزیل، کلمبیا و دیگر کشورها شده است.

آلخاندرو اردنز، سفیر کلمبیا در سازمان کشورهای آمریکایی گفت : ما در حال رویارویی با حقیقتی هستیم که بر ملت ما تاثیر می‌گذارد.

صحبت های مادورو بعد از ورود دو بمب افکن روسی تی یو-160 به ونزوئلا بود که با انتقاد مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا همراه شد.

پامپئو در تویتی نوشت: مردم ونزوئلا و روسیه باید این اتفاق را همانطور که هست ببینند: دو حکومت فاسد دارایی‌های مردم را به باد می‌دهند و آزادی و استقلال را در حالیکه مردم در حال سختی کشیدن هستند، پایمال می‌کنند.

مادورو همچنین گفت توطئه علیه او شامل ایوان دوکو، رئیس جمهور تازه روی کار آمده کلمبیا و ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهور منتخب راست افراطی برزیل می‌شود. بولسونارو از ژانویه کار خود را آغاز خواهد کرد.

وزیر امور خارجه کلمبیا طی اعلامیه‌ای اظهارات مادورو را رد کرده و گفت که او کشورش را به راه‌اندازی یک "جنگ خیالی" متهم کرده است.

دور دوم ریاست‌جمهوری مادورو از دهم ژانویه طی انتخاباتی که بسیاری از ملت ها آن را نامشروع خواندند، آغاز می‌شود.

با این حال مادورو گزینه‌های گفت و گو با دولت‌های رقیب برای یک روند صلح را باز گذاشته و تمام تیم اجرایی ترامپ را به میز مذاکره فراخواند و گفت: ونزوئلا به زانو نمی افتد، تسلیم نمی‌شود. ونزوئلا با صلح و دموکراسی پیش می‌رود. بگذارید امپراتوری امریکا این را بداند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها