کد خبر: 251040
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۲ ۱۲:۱۶:۰۰
| |

اصلاحیه پلیس؛ متهم دستگیر شده 9 ساله نبوده است

در راستای انتشار خبر دستگیری متهم 9 ساله به اتهام ارتکاب جرم در فضای مجازی، اشتباه نگارشی صورت گرفته و منظور متهم کلاس نهم بوده است.

اصلاحیه پلیس؛ متهم دستگیر شده 9 ساله نبوده است
کد خبر: 251040
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۲ ۱۲:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در پی انتشار خبری مبنی بر دستگیری فردی 9 ساله به‌علت ارتکاب جرم در فضای مجازی، واقعیت این پرونده بدین صورت است متهمی که مرتکب یک جرم از طریق گوشی تلفن همراه والدین خود شده بود پسر بچه‌ای 14 ساله و کلاس نهم بوده که در یک اشتباه نگارشی فرد را 9 ساله عنوان و برخی رسانه‌ها با در نظر گرفتن سن پایین فرد، دستگیری خردسال‌ترین متهم اینترنتی را تیتر کرده‌اند.

شایان ذکر است هیچ گونه دستگیری در این‌باره صورت نگرفته و متهم مذکور پس از شناسایی و حضور در پلیس فتا، با رضایت شاکی و هماهنگی مقام قضائی آزاد شده است.

با توجه به افزایش وقوع جرائم در حوزه فضای مجازی، تکلیف همه والدین این است که با آگاهی و کنترل اجازه حضور فرزندانشان را در فضای مجازی اعم از استفاده از موبایل، تبلت، کامپیوتر، بازی‌های رایانه‌ای، تماشای تلویزیون و .. بدهند و با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا است، به عموم شهروندان توصیه می‌شود در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی در اسرع وقت آن را از طریق سایت پلیس فتا و بخش فوریت‌های سایبری و یا شماره تلفن 07621825964 اطلاع‌رسانی کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمین اقدام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها