کد خبر: 251190
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۰۹:۵۲:۰۰
| |

محمد یوسفی:

افزایش قیمت مواد پروتئینی عامل اصلی هجوم افراد برای خرید مرغ است

 محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز دلیل اصلی ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ و افزایش نرخ این کالا در بازار به شمار می‌رود.

افزایش قیمت مواد پروتئینی عامل اصلی هجوم افراد برای خرید مرغ است
کد خبر: 251190
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، درباره دلایل افزایش قیمت مرغ در بازار گفت: افزایش قیمت گوشت قرمز و کاهش قدرت خرید دهک‌های پایین جامعه دلیل اصلی ازدیاد تقاضا برای خرید مرغ و افزایش نرخ این کالا در بازار به شمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای خرید مرغ، به نظر می‌رسد که معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی باید تمهیداتی برای افزایش تولید و کاهش ضایعات به کار گیرد.

یوسفی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه مرغ در بازار وجود ندارد، بیان کرد: این درحالی است که به سبب ازدیاد تقاضا، قیمت مرغ با نوساناتی در بازار روبه‌روست.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش 2.5 برابری هزینه‌های تولید خبر داد و گفت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، مرغداران جرات جوجه‌ریزی از ترس گرسنگی مرغ هایشان را ندارند.


وی، نرخ کنونی هر کیلو ذرت تحویل به مرغداران در تهران را یک هزار و 550 و کنجاله سویا 2 هزار و 800 تومان اعلام کرد و افزود: قیمت این نهاده‌های دامی به سبب افزایش هزینه‌های حمل و نقل دستخوش تغییر و تحولاتی در بازار قرار گرفته است.

یوسفی با اشاره به تصویب قیمت 9800 تومانی برای مرغ از سوی سازمان حمایت گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، این نرخ برای تولیدکنندگان صرفه اقتصادی ندارد.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت بازار مرغ طی روز‌های آتی، تصریح کرد: بنده معتقدم که قیمت مرغ تا بهمن ماه افزایش چندانی نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها