کد خبر: 251200
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۰:۲۱:۰۰
| |

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:

بودجه در شرایط جنگ اقتصادی منعکس‌کننده تصمیمات مالی نظام است/ دولت قیمت‌ها را با واقعیات جامعه در نظر بگیرد

محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم از کارشناسان دولت توقع دارند تا قیمت‌ها را در بودجه با واقعیات جامعه در نظر بگیرند.

بودجه در شرایط جنگ اقتصادی منعکس‌کننده تصمیمات مالی نظام است/ دولت قیمت‌ها را با واقعیات جامعه در نظر بگیرد
کد خبر: 251200
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۰:۲۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به بودجه سال 98 کل کشور، بیان کرد: قطعا با شرایط جدیدی که در سال بعد وجود دارد و همچنین شاخص‌های کلی بودجه خارج از بحث تحریم باید اعداد و ارقام در بخش درآمدها و هزینه‌ها پیش بینی شده در بودجه به واقعیات نزدیک‌تر باشد.

وی با بیان اینکه اختلاف‌ها در عمل باید میان درآمدها و هزینه‌ها به حداقل برسد تأکید کرد: در شرایط تحریم این موضوع باید بیشتر رعایت شود، لذا انتظار داریم دولت با بدنه کارشناسی خود قیمت‌ها را به واقعیت کشور و جامعه نزدیک کند.

نماینده تویسرکان بیان کرد: همچنین لایحه بودجه سال 98 باید در راستای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه و چشم‌انداز باشد و شاخص‌های اقتصادی کشور را در این زمینه پیش ببرد.

مفتح گفت: در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم‌ها بودجه در حقیقت منعکس‌کننده تصمیمات مالی مجموعه نظام، دولت و مجلس است و باید اقدامات و تصمیمات درستی در آن دیده شود و هر چه در بحث ارز، فروش نفت، قیمت نفت و ... واقعیات دیده شود بودجه را می‌توان بسیار بهتر و دقیق‌تر تنظیم کرد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اختلاف قیمت نرخ ارز با واقعیات که در بودجه سال گذشته پیش آمد هم گفت: نرخ ارز باید به صورت کارشناسی و دقیق قرار داده شود، مردم بودجه سنگینی را برای اداره کشور به قوه مجریه می‌دهند، لذا توقع دارند تا کارشناسان بسیار در دولت تمامی این مسائل را به طور درست برآورد کرده و به وظیفه‌شان به درستی عمل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها