کد خبر: 251203
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۰:۲۹:۰۰
| |

ایران و سنگاپور بر گسترش همکاری ها و روابط ورزشی تاکید کردند

جواد انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور و 'لیم تِک یین' رئیس شورای عالی ورزشی سنگاپور در دیداری دو جانبه راه های تقویت روابط ورزشی را بررسی و بر عزم متقابل بر بسط همکاری ها تاکید کردند.

ایران و سنگاپور بر گسترش همکاری ها و روابط ورزشی تاکید کردند
کد خبر: 251203
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۰:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در دیدار جواد انصاری با 'لیم تِک یین' رئیس شورای عالی ورزشی سنگاپور با مروری بر تاریخ فرهنگی و تمدنی کشورمان، ایرانیان را نخستین پایه گذاران ورزش و فرهنگ جوانمردی و موسس برخی رشته های ورزشی کنونی در جهان خواند.


سفیر ایران در سنگاپور با اشاره به جمعیت جوان و توجه بیش از پیش به ورزش به عنوان یکی از ارکان فرهنگ و اخلاق در جامعه ، گرایش روزافزون نسل جوان ایران به رشته های مختلف ورزشی؛ دستیابی به مقام ها و مدال های ارزشمند در سطح قاره ای و جهانی را به موازات سایر رشته های علمی و هنری از دستاوردهای ارزشمند ورزشکاران ایرانی برشمرد.


'لیم تک یین' رئیس شورای عالی ورزشی سنگاپور نیز دراین دیدار با تشریح ساختار و اهداف و برنامه های دولت سنگاپور ، ورزش را نه یک هدف بلکه وسیله و مسیر ارتقای فرهنگ جامعه خواند و افزود: سنگاپور با تدوین برنامه ای با عنوان « چشم انداز -2030 آینده بهتر از مسیر ورزش» محور و هدف اصلی مسئولان ورزشی را تعمیم و توسعه فرهنگ و تربیت روح و اندیشه افراد و ترغیب همه اقشار جامعه در سنین و طبقات اجتماعی مختلف به شرکت در ورزشهای همگانی قرارداده و نوجوانان را دراین کشور به انتخاب یک رشته ورزشی و در صورت امکان کسب مهارت در آن ترغیب کرده است.


بنابر اظهار این مقام سنگاپوری تمام اتباع این کشور و اتباع مقیم خارجی می توانند بطور رایگان از تسهیلات ورزشی استفاده کنند، از این رو بیش از یک چهارم سنگاپوری ها عضو یک باشگاه یا تیم ورزشی بوده و یا به نحوی در امور ورزشی اشتغال دارند.


وی همچنین آمادگی و تمایل جامعه ورزشی سنگاپور برای برگزاری اردوهای تدارکاتی و دوره های آموزشی مشترک و به ویژه دعوت از برخی ورزشکاران ایرانی برای بازی و یا مربیگری در تیم های کشورش را مورد تأکید قرار داد.


سفیر ایران با اشاره به نقش برخی ورزشکاران ایرانی در نوسازی ساختاری برخی باشگاهها و تیم های ورزشی سنگاپور ، علاقه مندی سازمان های ورزشی کشور را برای همکاری و تبادل تجربیات اعلام و آمادگی کمیته المپیک ایران برای امضای موافقتنامه همکاری ورزشی دوجانبه را به اطلاع مقام سنگاپوری رساند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها