توافق الحدیده از نگاه انصارالله

مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله در توییتی به نقل از محمد عبدالسلام رئیس هیأت انصارالله در مذاکرات سوئد مهم‌ترین نکات توافق انجام شده در مورد بندر الحدیده را که از چند ماه پیش شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین انصارالله و نیروهای مورد حمایت عربستان بود برشمرد.

توافق الحدیده از نگاه انصارالله
کد خبر: 251256
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۳:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد عبدالسلام، رئیس هیأت انصارالله در مذاکرات سوئد مهم‌ترین نکات توافق انجام شده در مورد بندر الحدیده را که از چند ماه پیش شاهد شدیدترین درگیری‌ها بین انصارالله و نیروهای مورد حمایت عربستان بود برشمرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، بر اساس این اظهار نظر در مرحله اول از توافق الحدیده، آتش‌بس نظامی برقرار و نیروهای متجاوز (نیروهای دولت مستعفی و مورد حمایت عربستان) که در اطراف شهر مستقر هستند از آنجا عقب‌نشینی می‌کنند.

در مرحله دوم تمامی فعالیت‌های نظامی‌گری در الحدیده متوقف و هیچ طرفی حق تهدید این شهر را نخواهد داشت.

به گفته عبدالسلام دو طرف در رابطه با عقب‌نشینی کامل نیروهای طرفدار منصور هادی (عربستان) از جنوب استان الحدیده تاکید و انصارالله نیز از حضور نظامی در شهر امتناع خواهد کرد.

مسئولین محلی که در حال حاضر این شهر را اداره می‌کنند به عنوان مسئولین رسمی الحدیده شناخته شده و فعالیت خود را با هماهنگی با سازمان ملل متحد در اداره شهر ادامه خواهند داد، مسئولیت پرونده امنیتی هم به آنها واگذار می‌شود.

محمد عبدالسلام تهدید کرد در صورتی که طرف مقابل به جنگ در الحدیده ادامه دهد انصارالله هم آمادگی مقابله با آن را دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها