کد خبر: 251326
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۷:۴۷:۰۰
| |

مشکلات جدید غول فناوری چین در اروپا / فرانسه و آلمان همکاری مخابراتی با هواوی را لغو کردند

برند چینی هواوی با مشکلاتی جدید در اروپا مواجه است، چرا که به نظر می رسد پس از مشکلات اخیر چین و ایالات متحده و البته دستگیری مدیر مالی هواوی در کانادا، شرکت های مخابراتی فرانسه و آلمان دیگر تمایل چندانی برای همکاری با این برند ندارند.

مشکلات جدید غول فناوری چین در اروپا / فرانسه و آلمان همکاری مخابراتی با هواوی را لغو کردند
کد خبر: 251326
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۳ ۱۷:۴۷:۰۰

اعتمادآنلاین| برند چینی هواوی با مشکلاتی جدید در اروپا مواجه است، چرا که به نظر می رسد پس از مشکلات اخیر چین و ایالات متحده و البته دستگیری مدیر مالی هواوی در کانادا، شرکت های مخابراتی فرانسه و آلمان دیگر تمایل چندانی برای همکاری با این برند ندارند.

شرکت Orange فرانسه که قرار بود با برند هواوی در حوزه زیرساخت های مخابراتی 5G همکاری کند، اعلام کرد که دیگر تمایلی برای همکاری با این شرکت چینی برای ساختن شبکه نسل بعدی همراه خود ندارد. از سوی دیگر برند Deutsche Telekom آلمان نیز اعلام کرد که استراتژی های همکاری خود با هواوی را مورد بازنگری قرار خواهد داد.

تغییر رویکرد این شرکت ها که هر دو به نوعی به بدنه دولت متصل هستند پس از آن رخ می دهد که بسیاری دیگر از کشورها از جمله استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و ایالات متحده نیز هواوی را از فرایند ایجاد شبکه های نسل پنجم اینترنت(5G) خود به دلیل محرومیت های هوآوی در زمینه امنیت ملی، کنار گذاشتند.

مقامات ایالات متحده بارها به متحدان خود هشدار داده اند که همکاری با هواوی به معنای همکاری با دولت چین است و این همکاری می تواند بعدها زمینه ساز جاسوسی های اینترنتی یا خرابکاری های سایبری شود. با این وجود هواوی بارها اعلام کرده که این نگرانی ها اساسا بی دلیل و بی پایه هستند. فراموش نکنیم که تنش های موجود در این حوزه پس از دستگیری مدیرمالی ارشد هواوی تشدید شد.

استفان ریچارد، مدیر عامل شرکت orange ، به خبرنگاران در پاریس گفت: "ما برنامه ای برای همکاری با هواوی نخواهیم داشت و به احتمال زیاد با شرکای سنتی خود یعنی اریکسون و نوکیا برای توسعه شبکه 5G همکاری می کنیم."

وی تاکید کرد که این موضوع منشاء امنیتی دارد و گفت: "من کاملا درک می کنم که تمام کشورهای اروپایی مثل ما و مقامات فرانسوی مشغول فعالیت برای امنیت هستند. ما هم همینطوریم."

Deutsche Telekom، نیز به عنوان بزرگترین شرکت مخابراتی اروپا، گفت که در حال بررسی برنامه های فروشندگانش است و با توجه به بحث در مورد امنیت شبکه در آلمان و سایر بازارهای اروپایی که در آن فعالیت می کند، تصمیم خواهد گرفت.

تا پیش از این ماجراها، تمرکز این شرکت روی تجهیزات اریکسون، نوکیا، سیسکو و هوآوی تمرکز داشت اما این استراترژی احتمالا به زودی تغییر می کند. اما این تغییر رویکرد از این جهت قابل توجه است، که تا کنون مقامات آلمانی می گفتندهیچ واکنش قانونی برای حذف تولید کننده های چینی از ساخت شبکه های نسل پنجم در پاسخ به هشدارهای واشنگتن را در برنامه خود ندارند.

اما برخی تحلیلگران می گویند که به طور کلی اپراتورهای مخابراتی آلمان به شدت به هواوی وابسته هستند، به این معنی که سخت است جایگزین مناسبی برای این شرکت چینی، به عنوان تامین کننده شبکه جهانی5G خود بیابند.

منبع:انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها