کد خبر: 251533
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۴:۴۵:۰۰
| |

معاونان روحانی پاسخ پیشنهاد احمدی‌نژاد برای پرداخت یارانه ۹۰۰ هزار تومانی را دادند

مناظره نیابتی

احمدی‌نژاد به تازگی پیشنهادی برای پرداخت یارانه 900 هزارتومانی مطرح کرده و از طرفی حسن روحانی را به مناظره دعوت کرده و البته واکنش‌هایی را بین چهره‌های سیاسی و دولتی‌ها برانگیخته است و گویی مناظره‌ای نیابتی شکل گرفته است.

مناظره نیابتی
کد خبر: 251533
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۴:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| احمدی‌نژاد همانی است که بود؛ همانی که در انتخابات 84 از مدل موی پسران و دختران حرف زد و دیگران را به خیانت متهم کرد و بعد معروف و سپس رییس‌جمهور شد و حالا بعد از گذشت 5 سال از خداحافظیش از پاستور، همچنان برای ادامه همین معروف بودن نمی‌خواهد از میدان به‌ در شود.

به گزارش «اعتمادآنلاین» ، چه پوپولیست و عوام‌فریب و چه داعی عدالت و فساد‌ستیز، احمدی‌نژاد این بار در تکاپوی آن است که از همان نردبان سابق به اوج برسد؛ از همان شعارهای سابق، از کاپشن بهاره و سفرهای استانی نمادین گرفته تا درخواست دوباره و چندباره برای مناظره انحصاری و وعده‌های عجیب و نجومی یارانه‌های نقدی. این همان مداری است که احمدی‌نژاد طی یک دهه در کشور درنوردیده و هنوز در تصور آن است که این چرخه را دوباره جاری کند.

پیشنهاد پرداخت یارانه 9 میلیون ریالی جدیدترین اظهارنظر پوپولیستی او است. او این پیشنهاد را در یک سخنرانی در بین مردم صومعه‌سرا ارائه کرده و از طرفی حسن روحانی را به مناظره دعوت کرده است. هرچند این اولین بار نیست که احمدی‌نژاد پس از ترک پاستور روحانی را به مناظره فرامی‌خواند؛ او در سال 92 هم با ارسال نامه‌ای از رییس دولت یازدهم خواسته بود تا با او به مناظره بنشیند. گرچه این اتفاق نیفتاد و حالا او دوباره این پیشنهاد را مطرح کرده و البته واکنش‌هایی را بین چهره‌های سیاسی و دولتی‌ها برانگیخته است.

هرچه که هست، احمدی‌نژاد امروز نه یاران گرمابه و گلستان سابقش را دارد و نه دیگرحنایش رنگی دارد که بتواند در محافل و رسانه‌ها تاثیری داشته باشد. مردی که در نیویورک فکر می‌کرد سخنانش دنیا را مسحور و مبهوت عظمت و جذبه کلام خود کرده، حالا در آرزوی مناظره‌ای با دولتی‌هاست تا از این طریق بتواند ، آنتن سراسری کشور را داشته باشد، ولی «در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد».

احمدی کریمی اصفهانی عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری ، فعال سیاسی و اقتصادی اصولگرا در واکنش به سخنان اخیر محمود احمدی نژاد درباره افزایش 20 برابری یارانه تا سقف 9 میلیون ریال، چنین گفته است که «امروز نیز که احمدی‌نژاد این سخنان را تکرار می‌کند با علم بر این موضوع است که همه اقتصاددان‌ها می‌دانند که مراکز تولید به سمت ورشکستگی رفته‌اند و بیکاری بزرگ‌ترین معضل جامعه است که هزاران آفت به جان خانواده‌های ما انداخته است.»

امکان افزایش یارانه وجود ندارد

محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و سخنگوی سابق دولت نیز درباره اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد چنین گفته است که « مردم ما فهیم‌تر از این حرف‌ها هستند، با این نوع حرف‌هایی که مبانی درست محاسباتی ندارد و یا با یک فروزی(افروختنی) مطرح شود که این فروز قابل انجام نیست مردم تحت تاثیر این نوع مسائل قرار بگیرند. همین 45هزار و پانصد تومان با همان ارقام قبلی بالغ بر 5 هزار 800 میلیارد تومان بدهی به بانک مرکزی برای دولت باقی گذاشته است. مرتبا بانک مرکزی در حال پیگیری این مطالبات از دولت است و دیوان محاسبات پرونده تشکیل داده است.»

مردم می‌دانند چه کسی آنان را گرفتار کرد

همچنین محمود واعظی رییس دفتر ریاست‌جمهوری نسبت به پیشنهاد احمدی‌نژاد مبنی بر 20 برابر شدن یارانه‌ها گفته است که « این مسئول سابق کشور حرف‌های مختلفی می‌زند. اگر شما همه حرف‌های او را در نظر بگیرید اولا بسیار متضاد است دوم این که با عملکرد گذشته خود او در تناقض است. این فرد یک عوام‌فریبی را شروع کرده است و فکر می‌کند در شرایطی که یک جنگ اقتصادی شروع شده است و قبول هم داریم قشری از مردم در مضیقه هستند، می‌تواند با شعار و این طور مسائل خود را مطرح کند. مردم ما مردم آگاهی هستند و می‌دانند کسی که این گرفتاری را به وجود آورد،‌ تحریم را برای ما ایجاد کرد و روابط ما را با کشورهای همسایه بهم زد چه کسی است.»

در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد

حسام الدین آشنا هم به پیشنهاد محمود احمدی‌نژاد برای مناظره با مقامات دولتی واکنش نشان داده است. او این پخش از اظهاران رییس دولت‌های نهم و دهم را مورد انتقاد قرار داده و در این خصوص با یادآوری مناظره‌های انتخاباتی 88، در حساب کاربری خود در شبکه‌های مجازی نوشته است که « اگر خاطرشان باشد یک بار به اسم مناظره در همین تلویزیون 19 دقیقه و 44 ثانیه وقت سفارسی اضافی تک نفره گرفتند و از آن نهایت استفاده را کردند. ولی متاسفانه در همیشه بر یک پاشنه نمی‌چرخد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها