کد خبر: 251563
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از حاشیه‌های امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش می‌دهد:

ریاست آیت‌الله جنتی بر جلسه امروز مجمع/ آیت‌الله لاریجانی، روحانی و احمدی‌نژاد غایبان جلسه + عکس

جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در غیاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی و موحدی کرمانی به ریاست آیت‌الله جنتی برگزار شد.

ریاست آیت‌الله جنتی بر جلسه امروز مجمع/ آیت‌الله لاریجانی، روحانی و احمدی‌نژاد غایبان جلسه + عکس
کد خبر: 251563
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه امروز (شنبه 24 آذر) مجمع تشخیص مصلحت نظام در غیاب آیت‌الله سیدمحمود هاشمی‌شاهرودی، رییس مجمع و آیت‌‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی، جانشین او و به ریاست آیت‌الله احمد جنتی تشکیل جلسه داد.

به گزاش اعتمادآنلاین ،‌ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره غیبت‌های مکرر رییس مجمع تشخیص مصلحت که چند وقتی است موجب گمانه‌زنی‌ در بین رسانه‌ها، فضای مجازی و چهره‌های سیاسی شده است، گفت: حدود 6 الی 7 ماه است شایعات زیادی درباره ایشان در فضای مجازی منتشر شده است که تمام آن‌ها را تکذیب می کنیم. ایشان در حال مداوا هستند، چون در سطح مجمع آیت الله موحدی کرمانی و جنتی را داریم جلسات را اداره می‌کنیم. با توصیه پزشک ایشان باید در صحبت کردن مراعات کنند. ما به توصیه پزشک ایشان گوش دادیم.

مجمع به ریاست جنتی

مجمع به ریاست جنتی

اما در جلسه امروز علاوه بر آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی و آیت‌الله موحدی کرمانی چهره‌های شاخص دیگری هم غیبت داشتند.

از مهمترین این چهره‌ها آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه‌قضاییه و حسن روحانی رییس‌جمهوری بودند که صرفا در برخی از جلسات حاضر می‌شوند. نزدیکان این دو رییس قوه دلیل غیبت‌های گاه‌به‌گاهشان را مشغله کاری عنوان کرده‌اند.

مجمع به ریاست جنتی

مجمع به ریاست جنتی

مجمع به ریاست جنتی

به گزارش اعتمادآنلاین ؛ همچنین محمود احمدی‌نژاد، رییس دولت‌های نهم و دهم از غایبان جلسه امروز مجمع تشخیص بود. او پیش از این و اوایل دوره جدید تشکیل مجمع تشخیص غیب‌های زیادی داشت و همین غیبت‌ها این گمانه را در رسانه‌ها بر سر زبان انداخت که دلیل حضور نیافتن او اختلافی است که با برادران لاریجانی دارد. این البته تنها حاشیه حضور یا عدم حضور رییس دولت‌های نهم و دهم نبود. چندی پیش هم نحوه نشستن آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در کنار او حاشیه‌ساز شد. در تصاویری که از این صحنه منتشر شد آیت‌الله شبستری صندلی خود را به‌گونه‌ای گذاشته بود که گویی پشت خود را به احمدی‌نژاد کرده و تمایلی به صحبت با او ندارد.

احمدی‌نژاد در روزهای گذشته بار دیگر حاشیه‌ساز شده است و علاوه بر طرح درخواست مناظره با حسن روحانی رییس‌جمهوری، گفته که با یک مدیریت درست می‌توان یارانه را تا 20 برابر (چیزی حدود 900 هزار تومان) افزایش داد.

علاوه بر غیبت این اشخاص چهره‌هایی مانند علی‌اکبر ناطق‌نوری هم در جلسه امروز مجمع تشخیص غایب بودند.

مجمع به ریاست جنتی

در این جلسه همچنین بیژن نامدار زنگنه، لعیا جنیدی، سیدعباس عراقچی چهره‌های دولتی حاضر بودند و حسین میرمحمد صادقی معاون قوانین مجلس، الهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی و قضایی و حشمت‌الله فلاحت پیشه رییس کمیسیون امنیت ملی از مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور داشتند.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم مهمان جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

مجمع به ریاست جنتی

تصویر بالا هم که از سمت راست علی‌اکبر ولایتی، محمدرضا عارف، علی شمخانی و مصطفی میرسلیم را نشان می‌دهد، جزءوعکس‌هایی بود که توجهات را به خود جلب کرد. تمام چهره‌‌های حاضر در این عکس قبلا یک بار کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اند.

مجمع به ریاست جنتی

مجمع به ریاست جنتی

در این جلسه به گفته محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در دستورکار قرار گرفته و ماده یک آن بررسی شده است. این ماده که اختلافی مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان بوده و با اصرار مجلس و به دلیل بحث مغایرت با سیاست‌های کلی نظام به هیات عالی نظارت مجمع تشخیص ارسال شده بود، بار دیگر مورد موافقت مجلس قرار نگرفت و با اصرار مجدد نمایندگان مجلس به صحن مجمع آمده است.

البته رضایی در نشست خبری خود در این باره توضیح داده است که مجمع تشخیص با بررسی ماده یک این لایحه به نفع هیات عالی نظارت رای داده و ملس باید از نظر خود برگردد.

مجمع به ریاست جنتی

مجمع به ریاست جنتی

علاوه بر اینها رضایی تاکید کرده است که لایحه CFT که باید به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال می‌شده هنوز از مجلس به دست آنها نرسیده‌ است. با ارسال این لایحه یک دوره بررسی جنجالی دیگر در دستور کار مجمع قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها