کد خبر: 251564
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

مروری بر مهم‌ترین خبرهای ورزشی/ ۲۴ آذرماه ۱۳۹۷

حمله تند آبی‌های پایتخت به کمیته داوران/ سید جلال پاسخ رحمتی را داد

نیم‌فصل اول فوتبال ایران به هر ترتیب به پایان خودش رسیده و فوتبال ایران خودش را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. کمیته داوران فوتبال ایران دو ماه فرصت دارد تا داوری‌ها در نیم‌فصل اول را مورد بازبینی قرار دهد و با رفع اشتباه‌های گذشته فضای فوتبال باشگاهی در ایران را بهبود ببخشد.

حجم ویدیو: 15.78M | مدت زمان ویدیو: 00:02:45 دانلود ویدیو
کد خبر: 251564
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نیم‌فصل اول فوتبال ایران، امروز با برگزاری دیدار سپاهان و استقلال خوزستان به پایان می‌رسد. نیم‌فصلی که با حواشی زیادی همراه بود و در این روزهای پایانی هم به اوج رسید.

عملکرد داوران مهم‌ترین موضوعی بود که باعث بروز این حوادث شده است. استقلال در یک بازی عقب‌افتاده پنجشنبه هفته گذشته به مصاف پدیده مشهد رفت که این بازی بدون گل به پایان رسید. استقلال در این بازی یک گل به ثمر رساند که با تشخیص کمک‌داور آفساید اعلام شد. همین موضوع باعث شد که بازیکنان استقلال و هواداران این تیم به عملکرد داوران اعتراض داشته باشند.

شاید تندترین انتقادها از زبان مهدی رحمتی کاپیتان استقلال خارج شد. او به‌شدت به عملکرد داوران اعتراض کرد و داوری‌ها را به سود تنها یک تیم دانست و از مهدی تاج خواست تا به این موضوع ورود کند. رحمتی گفت: پرسپولیسی‌ها بنده خداها همه‌چیز به ضررشان است. ما پول‌داریم، داوری به سودمان است و همه امکانات برای ما است اما آن بنده خداها چیزی ندارند!

همین موضوع باعث شد تا بازیکنان پرسپولیس به صحبت‌های رحمتی واکنش نشان دهند. علیرضا بیرانوند در واکنش به حرف‌های رحمتی به خبرنگاران گفت: کاپیتان‌های حریف در مورد مسائل مالی و خیلی چیزها صحبت کردند اما من سؤال می‌کنم آیا پرسپولیس که در این چند سال دو بار به نیم نهایی و فینال آسیا رفته داوران ایرانی برایش قضاوت کرده‌اند؟

سید جلال حسینی هم به حرف‌های مهدی رحمتی واکنش نشان داد و گفت: ما در آسیا هم‌بازی کردیم مگر آنجا به نفع ما سوت زدند این چه‌حرف‌هایی است که می‌زنند در بازی دربی یک پنالتی و اخراج برای ما نگرفتند نمی‌دانم چرا مهدی رحمتی این حرف‌ها را می‌زند.

حالا فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در واکنش به این صحبت‌ها گفته: با توجه به اشتباهاتی که در هفته اخیر در لیگ برتر پیش‌آمده، باید توضیحاتی ارائه دهم. به‌هرحال، قضاوت امری است که توسط نیروی انسانی صورت می‌گیرد و طبیعی است که هر جا پای بشر در میان باشد، احتمال درصدی از خطا هم وجود دارد. البته اصفهانیان از اجرای کمک‌داور ویدئویی در لیگ برتر خبر داده است.

نیم‌فصل اول فوتبال ایران به هر ترتیب به پایان خودش رسیده و فوتبال ایران خودش را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند. کمیته داوران فوتبال ایران دو ماه فرصت دارد تا داوری‌ها در نیم‌فصل اول را مورد بازبینی قرار دهد و با رفع اشتباه‌های گذشته فضای فوتبال باشگاهی در ایران را بهبود ببخشد. البته کمیته داوران هم می‌تواند برای روشن شدن افکار عمومی اشتباه‌های فاحش داوری در این نیم‌فصل را به مردم گزارش دهد تا از بروز شایعه بیشتر در فوتبال جلوگیری شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها