کد خبر: 251600
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۷:۳۶:۰۰
| |

یک شهردار زن در افغانستان بعد از 5 ماه کارش را آغاز کرد+عکس

ظریفه غفاری از طریق رقابت آزاد و بنا به حکم رئیس جمهوری افغانستان به عنوان شهردار میدان‌شهر تعیین شد. اما به گفته خودش پس از چند ماه، از طرف والی و مقام‌های محلی در کار معرفی و آغاز به کارش «سهل‌انگاری» شده است.

یک شهردار زن در افغانستان بعد از 5 ماه کارش را آغاز کرد+عکس
کد خبر: 251600
|
۱۳۹۷/۰۹/۲۴ ۱۷:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ظریفه غفاری که پنج ماه پیش به عنوان شهردار میدان‌شهر، مرکز ولایت میدان‌وردک در غرب کابل انتخاب شد، گفته به دلیل وجود 'نگاه مردسالارانه ' و 'مداخله افراد زورمند ' نتوانسته تا کنون کارش را به عنوان شهردار آغاز کند.


این شهردار خانم گفت که قرار بود امروز 24 قوس/آذر رسما به عنوان شهردار معرفی شود اما افراد مسلح مانع ورود او به ساختمان شهرداری میدان‌شهر شدند.


خانم ظریفه می‌گوید که از طریق رقابت آزاد و بنا به حکم رئیس جمهوری افغانستان به عنوان شهردار میدان‌شهر تعیین شده است. اما با گذشت چندین ماه، از طرف والی و مقام‌های محلی در کار معرفی و آغاز به کارش "سهل‌انگاری" شده است.


خانم ظریفه می گوید اولین‌بار است یک زن بدون کدام ارتباط جناحی-سیاسی به عنوان شهردار میدان‌شهر انتخاب شده است.


او می‌گوید که تاکنون سه نامه رسمی از کابل برای معرفی‌اش به ولایت میدان وردک برده است و به تمام نهادهای دولتی سرزده تا برای آغاز کارش به او کمک کنند.


رئیس جمهوری افغانستان در انتخاب شهرداران افغانستان نقش مستقیم دارد. حتی بارها خود آقای غنی برای انتخاب شهرداران این کشور از آنان مصاحبه گرفته است.


در سال 1387 عذرا جعفری، نخستین زنی بود که از سوی اداره ارگان‌های محلی افغانستان به عنوان شهردار نیلی، مرکز ولایت دایکندی، در مرکز افغانستان منصوب شد.


بنا به قانون اساسی افغانستان شهرداران باید به صورت انتخابی و با آرای مردم برگزیده شوند، اما تا اکنون انتخابات شهرداری‌ها برگزار نشده است.

انتخاب اولین شهردار مستقل زن در افغانستان

منبع: بی‌بی‌سی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها