کد خبر: 126802
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۲۳:۰۰:۰۰
| |

سید احمد خاتمی:

لقب آخوند حکومتی و تخریب شورای نگهبان نقشه دشمنان است

امام جمعه موقت تهران گفت: تخریب عناصر قدرت نظام یعنی تخریب نیروهای مومن و انقلابی به نام تندرو، تخریب روحانیون انقلابی و وفادار به نظام با لقب آخوند حکومتی، تخریب نهادهای تأثیرگذار مثل شورای نگهبان و سپاه پاسداران و دوقطبی کردن جامعه اسلامی و غفلت از دشمن و پرداختن به مسائل فرعی از نقشه‌های دشمنان است و تنها راه ایستادگی و مقاومت در این عرصه بصیرت است.

لقب آخوند حکومتی و تخریب شورای نگهبان نقشه دشمنان است
کد خبر: 126802
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۶ ۲۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین - سیداحمد خاتمی در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه تخریب‌های رسانه‌های استکباری علیه فقید مجاهد، ‌آیت‌الله جنتی در ایام انتخابات خبرگان به نتیجه نرسید، گفت: انتخابات هیأت رئیسه و اعضای کمیسیون‌های شش‌گانه مجلس خبرگان رهبری در فضایی بسیار صمیمی شکل گرفت و پیام این انتخابات این بود که تحلیلگران بیگانه بدانند واقعیت آن چیزی است که در مجلس خبرگان رهبری خود را نشان داد و اینکه تخریب‌ها اگر در کوتاه مدت جواب دهد در درازمدت جواب نخواهد داد.

او در صحبت هایش نقطه برجسته پنجمین اجلاس خبرگان رهبری را انتخاب فقیه مجاهد آیت‌الله جنتی به ریاست مجلس خبرگان رهبری دانست و گفت: آنچه خبرگان انجام داد در حقیقت مردم انجام دادند و تودهنی محکمی به آمریکا و انگلیس و رسانه‌های ضداستکباری زدند.

گزیده ای از صحبت های اما جمعه موقت تهران در ادامه می آید:


* 14 خرداد همچنین روز انتخاب آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به رهبری ملت بود و خبرگان اول این یادگاری ارزشمند را از خود باقی گذاشت و بزرگی را به رهبری برگزید که هر چه زمان می‌گذرد درستی این انتخاب آشکار می‌شود که سیاستمدار بزرگی هستند که سیاستمداران برجسته بین‌المللی او را رهبری حکیم و دوراندیش می‌دانند.

* آنچه دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و تبلیغات به دست نیاورد می‌خواهد در جنگ نرم به دست آورد که در این راستا به دنبال ایجاد فرهنگ ما نمی‌توانیم در جامعه ما است تا باعث باختن روحیه‌ها شود و در واقع می‌خواهد برای رابطه با آمریکا و مذاکره با آمریکا فضاسازی کند اما به فضل خدا همانطور که این ملت شاه را سرنگون و سوسیال دموکراسی شرق را متلاشی کرد به امید خدا در آینده‌ای نزدیک لیبرال دموکراسی غرب را نیز شکست خواهد داد.

* تخریب عناصر قدرت نظام یعنی تخریب نیروهای مومن و انقلابی به نام تندرو، تخریب روحانیون انقلابی و وفادار به نظام با لقب آخوند حکومتی، تخریب نهادهای تأثیرگذار مثل شورای نگهبان و سپاه پاسداران و دوقطبی کردن جامعه اسلامی و غفلت از دشمن و پرداختن به مسائل فرعی از نقشه‌های دشمنان است و تنها راه ایستادگی و مقاومت در این عرصه بصیرت است.

* مردم ما باکرامت هستند و خواهان حجی هستند که به آنها اهانت نشود و امنیت‌شان تأمین شود.

*حکام آل سعود می‌گویند ایرانی‌ها نمی‌خواهند به حج بیایند اما آنها مصداق کسانی هستند که صد عن سبیل‌الله می‌کنند. پس آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند و حرمین شریفین باید تحت نظر هیأتی از دول اسلامی باشد که دلداده امین به اسلام هستند و جانشان مملو از نفرت از استکبار است.

*عمله‌های صهیونیست‌ها لیاقت اداره حرمین شرفین را ندارند.

*اموری که باعث هتک شخصیت مومنین در جامعه شود و اموری که سبب اختلاف و دودستگی در جامعه شود با جامعه دینی سازگاری ندارد.

*اگر می‌خواهیم جامعه‌ای اسلامی داشته باشیم باید بدانیم عنصر تهمت ضد سبک زندگی دینی است.

* تهمت به نهادهای قانونی از جمله قوای سه‌گانه،‌ شورای نگهبان و نیروهای مسلح در این قالب می‌گنجد. پس اگر فردی از نهادی انتقاد دارد نباید کل آن را زیر سوال ببرد. در مواردی که به طور مثال انتقاد به تأید صلاحیت‌ها در شورای نگهبان وجود دارد اگر کسی کل نهاد را زیر سوال ببرد تهمت است و در این راستا باید افراد فعال در فضای مجازی و رسانه‌ها نیز بسیار دقت داشته باشند. چه بسا مطرح کردن تهمت‌ها در فضای مجازی و تکرار و نوشتن آنها گناه بیشتری داشته باشد.

* باید بدانید گام بعدی نظام اسلامی ایجاد جامعه اسلامی است و در جامعه اسلامی نباید تهمت بازار داشته باشد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها