عضو مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به کشته شدن دو نفر در این استان:

پلیس راهی جز شلیک به هنجارشکنان نداشت/ شما بگویید چطور باید آرامشان می‌کردند؟/نمی‌توانیم بگوییم چهار تا آدم لاابالی را که به اموال عمومی تعرض می‌کنند آرام کنید

یک نماینده عضو مجمع نمایندگان استان لرستان می گوید: راهی جز برخورد و شلیک پلیس با کسانیکه شب گذشته هنجارشکنی کردند و به خیابان ها ریخته بودند وجود نداشت.

پلیس راهی جز شلیک  به هنجارشکنان نداشت/ شما بگویید چطور باید آرامشان می‌کردند؟/نمی‌توانیم بگوییم چهار تا آدم لاابالی را که به اموال عمومی تعرض می‌کنند آرام کنید
کد خبر: 151122
|
۱۳۹۶/۱۰/۰۹ ۲۳:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین| شیرین جمشیدیان- حمیدرضا کاظمی عضو مجمع نمایندگان استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار اعتمادآنلاین گفت: یک زمانی اعتراض در چارچوب قانون است. در این زمان مردم می توانند اعتراض کنند و شعار دهند و خواسته هایشان را مطرح کنند و نیروی انتظامی خویشتنداری می کند و سعی می کند که آنها را هدایت کند اما زمانیکه هنجار شکنی می کنند و به حریم عمومی جامعه تعرض می کنند طبیعی است که باید برخورد کند.

در ادامه مشروح این گفت و گو را می خوانید:

تجمعات شب گذشته و اتفاقاتی که افتاد را به چه دلیل می دانید و راهکار چیست؟

یک بخشی از جامعه مشکل دارند، مشکل اشتغال، معیشت و زندگی مردم واقعیتی است که وجود دارد. اما الان جمعیت ضد انقلاب خارج نشین از این مشکلات بهره برداری و موج سواری می کنند. آنها به دنبال این هستند که برای اهداف خودشان مردم و بخصوص جوانان را تحریک کنند و اینها به دنبال اهداف و سو استفاده خودشان هستند.

شب گذشت دو نفر در استان لرستان کشته شدند...

یک زمانی اعتراض در چارچوب قانون است. در این زمان اعتراض کنند و شعار دهند در چارچوب قانون است و خواسته هایشان را می توانند مطرح کنند و نیروی انتظامی خویشتنداری می کند و سعی می کند که هدایت کند اما زمانیکه هنجار شکنی می کنند و به حریم عمومی جامعه تعرض می کنند طبیعی است که باید برخورد کند.

یعنی طبیعی می دانید که شلیک شود؟

بله، اگر الان کسی در خیابان بیاید و هنجار شکنی کند شما چه کارش می کنید؟

یعنی راه دیگری جز شلیک کردن نبود؟

چه راهی شما بگویید تا ما بگوییم آن راه را انجام دهند.

می توانستند مردم را آرام کنند...

آرام کردن کسانیکه که که علیه همه مقدسات و جایگاههای قانونی نظام تخریب می کند و شعار می دهند؟ چطور باید آرامشان کرد. نیروی انتظامی هدایتشان می کند که شعار دادید متفرق شوید و آنها متفرق نمی شوند و شروع می کنند به آتش زدن،باید با آنها چه کار کرد. چهار تا آدم لاابالی که به اموال عمومی تعرض می کنند را که نمی توانیم بگوییم آرامشان کنید.

فقط دو نفر بودند که کشته شدند؟

من اصلا از جزییات اطلاعی ندارم و نپرسیدم.

قرار است که این موضوع در مجمع نمایندگان استان لرستان بررسی شود؟

بحث مشکلات مردم است که مجمع هر روز در این خصوص با دولتمردان می نشینند. بحث بیکاری، معیشت، مشکلات اقتصادی و رکود است که مجمع نمایندگان به دنبال حل این مشکلات است و در حال پیگیری است. واقعیت این است که زمانیکه در خارج می نشینند و ضد انقلاب تحریک می کند و وعده و قرار می گذارد که به خیابان ها بریزید و شعارهای این چنینی بدید طبیعی است که چنین اتفاقاتی بیفتد.

ولی باید مردم بدانند، یک زمانیدر درون نظام خواسته هایی داریم که مطرح می کنیم و خیلی ازگروههای مختلف صنفی هر روز جلوی مجلس شعار می دهند و نمایندگان در بین معترضین صحبت می کنند اما آنها به دنبال خواستشان در چارچوب قانون هستند.

اما اینها در چارچوب قانون نبوده و نیروی انتظامی هم وظیفه اش بوده که برخورد کند...

زمانیکه طرف به اموال عمومی تعرض می کند نیروی انتظامی باید چه کار کند؟ باید نگاه کند؟

جریان معاند در حال مدیریت ماجرا است و مردم باید مراقب باشند که از این فضا سازی که ضد انقلاب می کند و به دنبال بهره برداری برای خودش است سو استفاده نکنند.
با توجه به ضد انقلاب خارج نشین و هدایت بیگانگان که انجام می گیرد باید به مردم و بخصوص جوانان هشدار بدهیم که به دام جریان ضد انقلاب نیفتند.

گروههای معاند در تجمع شهر درود حضور داشتند یا مردم مورد سو استفاده این افراد قرار گرفتند؟

شاید یک سری افراد محدود باشند که با نظام و جامعه ما معاند هستند و این افراد در تجمع حضور پیدا می کند و تجمع را به سمت خشونت و تعرض به اموال عمومی می برند در این بین از چند جوان هم سو استفاده می کنند.

به کانال تلگرام اعتمادآنلاین بپیوندید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها