کد خبر: 161058
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

دفاع رهبر از اخراج اساتید اصلاح‌طلب از دانشگاه آزاد

هر اراجیفی که می‌خواستند، می‌گفتند!/ هر استادی که بخواهد خدشه‌ای به دین، قرآن و پیغمبر وارد کند لحظه‌ای تحمل نمی‌کنیم

فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اخراج اساتید از این دانشگاه دفاع کرد و گفت: هر استادی که بخواهد خدشه ای به دین، قرآن و پیغمبر وارد کند را لحظه ای تحمل نمی کنیم.

هر اراجیفی که می‌خواستند، می‌گفتند!/ هر استادی که بخواهد خدشه‌ای به دین، قرآن و پیغمبر وارد کند لحظه‌ای تحمل نمی‌کنیم
کد خبر: 161058
|
۱۳۹۶/۱۲/۰۹ ۱۱:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از اخراج اساتید از این دانشگاه دفاع کرد و گفت: هر استادی که بخواهد خدشه ای به دین، قرآن و پیغمبر وارد کند را لحظه ای تحمل نمی کنیم.

او همچنین در مورد اخراج صادق زیباکلام از دانشگاه آزاد توضیح داد و گفت: ما کسی را اخراج نکردیم. بلکه اعلام کردیم فعالیت شما غیرقانونی است.

رهبر اضافه کرد: شما می توانید دانشگاه تهران را رها کنید و اینجا استخدام شوید و یا می توانید در دانشگاه تهران باشید و در دانشگاه آزاد به صورت حق التدریس فعالیت کنید.

مهمترین بخش از اظهارات رئیس دانشگاه آزاد در شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در ادامه می آید:

*اعلام می‌کنم هر کسی که در دانشگاه آزاد اسلامی بخواهد به قرآن، دین، اسلام و ولایت رخنه‌ای وارد کند، لحظه‌ای او را تحمل نمی‌کنم.

*فرهنگ شکل دهنده رفتار عمومی در دانشگاه است و رفتار استاد و دانشجو را شکل می‌دهد. فکر کردن، اندیشیدن، تصمیم‌گیری دانشگاهیان اعم از من و همه مسئولان، اساتید، دانشجویان و کارمندان بر اساس فرهنگی است که در ذهن ما و جامعه ما است.

*یکی از مطالبات ما برنامه تحول در محیط دانشگاه آزاد اسلامی است، ما مسئولیم که در محیط خود این تور نامرئی را بشناسیم اگر ضعیف است تقویت کنیم، اگر در آن نفوذی است آن را بشناسیم و مانع کار او شویم. دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح نمی‌شود مگر اینکه فرهنگ این محیط اصلاح شود.

*یکی از دام‌های وحشتناکی که زیر پای جوانان ما پهن کرده‌اند به نام آزادی است. نسبت به هر نوع فعالیت فرهنگی حساسیت نشان دادن، بسیار قابل تامل است. فلان استاد در کلاس درس هر اراجیفی که می‌خواهد، می‌گوید و وقتی برخورد می‌شود، می‌گویند شما مخالف آزادی هستید. من اعلام می‌کنم هر کسی که بخواهد به قرآن، دین، اسلام و ولایت در دانشگاه آزاد اسلامی رخنه‌ای وارد کند لحظه‌ای او را تحمل نخواهم کرد.

*در هیچ جای دنیا دانشجویان با هر شکل و پوشش ظاهری نمی‌توانند به دانشگاه بیایند. اینجا اگر به دانشجو بگوییم حق نداری با لباس نامناسب و با لباسی که توهین به فرهنگ اسلامی است، به دانشگاه بیایی می‌گوید شما جلوی آزادی را گرفته‌اید.

*آزادی غیر از رهاسازی است. آزادی چارچوب و ضابطه دارد ولنگاری خیلی سخیف‌تر و کشنده‌تر از چماق‌ داری است. شمشیر زبان امروز در کلاس‌های درس اعتقادات دانشجویان ما را قلع و قمع می‌کند و این خیلی خطرناک‌تر است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها