شکوائیه دانشجویان دانشگاه آزاد از ولایتی و رهبر به حسن روحانی

جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در واکنش به برخی اقدامات اخیر مدیریت جدید این دانشگاه به رئیس‌جمهوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه نوشتند.

شکوائیه دانشجویان دانشگاه آزاد از ولایتی و رهبر به حسن روحانی
کد خبر: 161458
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۲ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جمعی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران در واکنش به برخی اقدامات مدیریت جدید این دانشگاه به ریاست جمهور و شورای عالی انقلاب فرهنگی نامه نوشتند.

در بخشی از این نامه آمده است: مطابق ماده 6 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که مقرر می دارد: «دانشگاه (آزاد اسلامی) تابع کلیه ضوابط و مقررات مربوط به مؤسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اصلاحات بعدی آن و حسب مورد مقررات وزارتین علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود».

در ادامه این نامه آمده است: متاسفانه اخیرا مدیریت دانشگاه به بسیاری از اساتید محترم که به صورت عضو نیمه وقت هیات علمی این واحد دانشگاهی که سالها مشغول به فعالیت علمی، پژوهشی و تدریس بوده اند رسما حکم اخراج ابلاغ کرده است. قابل ذکر است که این اساتید جملگی از فرهیختگان برجسته و مبرز در حوزه تخصصی خویش هستند که دانشجویان عموما به واسطه اعتبار ایشان این واحد دانشگاهی را برای تحصیل با کیفیت تر انتخاب کرده اند.

در ادامه آمده است: در روند غیرتخصصی دیگری از چند ماه پیش به دستور ریاست محترم دانشگاه گروه های تخصصی در دانشکده ها منحل شده اند. حضرتعالی و اهالی دانشگاه نیک می دانند که این تصمیم تا چه حد می تواند به کیفیت فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشکده ها آسیب رساند. این تصمیم علاوه بر صدمه به کیفیت آموزش و پژوهش به لحاظ ساختار اداری و روند تصویب و نظارت بر پژوهش های دانشجویان اثر بسیار نامطلوبی داشته و زمینه ساز مشکلات فراوان برای اساتید محترم، کارمندان زحمت کش دانشگاه و در نهایت دانشجویان شده است.

در پایان این نامه آمده است: با ذکر این نکته که این روند به قرار اطلاع در اکثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در جریان است، توجه حضرتعالی را به این دغدغه جامعه دانشگاهی جلب می کنیم که متاسفانه به نظر می رسد برخی از تصمیمات دوره جدید مدیریت در دانشگاه آزاد اسلامی ناشی از رویکردهای غیرتخصصی و احیانا سیاسی است که یادآور تجربه تلخ بازنشستگی اجباری اساتید و جایگزینی افرادی است که با بهره مندی از بورسیه های خاص اینک در صف جایابی در هیات های علمی دانشگاه ها هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها