عضو کمیته حمل‌ونقل شورای شهر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

بدهی شهرداری به پیمانکاران انباشته شده است/ مطالبات پیمانکاران مترو به زودی پرداخت می‌شود/ آستانه تحمل مردم اعم از کارگران مترو پایین آمده است

شهربانو امانی عضو کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران می‌گوید: مدیریت جدید شهرداری مجموعه‌ای را تحویل گرفته که مملو از بی‌انضباطی مالی است. ما قبول داریم که کارگران زحمت کشیده‌اند و باید در اسرع وقت حقوقشان را دریافت کنند اما وضعیت مالی در شهرداری تهران به هم ریختگی‌هایی دارد که باعث می‌شود در برخی موارد، کارگران از این بهم ریختگی‌ها صدمه ببینند.

بدهی شهرداری به پیمانکاران انباشته شده است/ مطالبات پیمانکاران مترو به زودی پرداخت می‌شود/ آستانه تحمل مردم اعم از کارگران مترو پایین آمده است
کد خبر: 162069
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۰۷:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| فاطمه رجبی- کارگران خط شش مترو تهران چند روزی است که در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان دست به تجمعات اعتراضی زده‌اند. برخی از آنها می‌گویند که چندین ماه است حقوق نگرفته‌اند و حالا که فشار هزینه‌های پایان سال شروع شده، تحملشان را از دست داده‌اند.

شهربانو امانی عضو کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران در مورد دلیل بروز این وضعیت به اعتمادآنلاین می‌گوید: «شهرداری با پیمانکاران بزرگی قرارداد بسته و آنها هم با پیمانکاران کوچک‌تر قرار داد بسته‌اند و به همین ترتیب سلسله امور ادامه پیدا کرده است، وقتی شهرداری نتواند بدهی‌اش به پیمانکاران اصلی را بدهد، زنجیره پرداخت‌ها با مشکل مواجه می‌شود و می‌بینیم که دودش به چشم تعدادی کارگر می‌رود.»

او ادامه می‌دهد: «به هر حال بدهی‌های کلان و انباشته شده‌ای که از مدیریت قبلی شهرداری به جا مانده موضوعی نیست که بتوانیم به راحتی از کنار آنها بگذریم. از طرفی مدیریت جدید شهرداری هم مجموعه‌ای را تحویل گرفته که مملو از بی‌انضباطی مالی است. ما قبول داریم که کارگران زحمت کشیده‌اند و باید در اسرع وقت حقوقشان را دریافت کنند اما وضعیت مالی در شهرداری تهران به هم ریختگی‌هایی دارد که باعث می‌شود در برخی موارد، کارگران از این به هم ریختگی‌ها صدمه ببینند.»

امانی به صدور چک تسویه‌حساب تعدادی از پیمانکاران اشاره می‌کند و می‌گوید: «طبق گزارشی که من پیروی مطالبه کارگران از مسئولان مترو خواسته‌ام، به من گفته‌اند که چک تسویه حساب تعدادی از پیمانکاران صادر شده و چک ما بقی هم به ترتیب صادر خواهد شد.»

او با اشاره به نزدیک بودن روزهای پایانی سال، می‌گوید: «به هر حال همه می دانیم که در چنین شرایطی چقدر مردم تحت فشار هستند و آستانه تحملشان هم مدتی است که پایین آمده اما با وضعی که شهرداری تحویل داده شده است، بسیاری از اتفاقات ناگزیر بوده‌اند.»

عده‌ای از کارگران معترض عقیده دارند که شهرداری به جای برگزاری برنامه‌هایی مانند گرامیداشت روز زن در برج میلاد که اخیراً حاشیه‌هایی هم به همراه داشته، بهتر است مطالبات پیمانکاران را بپردازد. امانی در این مورد می‌گوید: «به هر حال ردیف بودجه هر کاری جداست. الآن مردم تهران به کارهای فرهنگی و امیدبخش هم نیاز دارند. آن هم در شرایطی که افسردگی و ناامیدی بیداد می‌کند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها