محمد ولی روزبهان:

پرداخت 94 درصد از مطالبات چایکاران در سال 96

رئیس سازمان چای گفت: با احتساب واریز یک میلیاد و 604 میلیون تومان از بهای برگ سبز چای، 94 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد.

پرداخت 94 درصد از مطالبات چایکاران در سال 96
کد خبر: 162090
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۰:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد ولی روزبهان رئیس سازمان چای از پرداخت 94 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: با احتساب واریز یک میلیارد و 604 میلیون تومان از بهای برگ سبز چای، در مجموع 190 میلیارد و 752 میلیون تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شد.

به گفته وی، 6 درصد باقی مانده مطالبات چایکاران پس از دریافت قدرالسهم چایکاران به مرور پرداخت خواهد شد که انتظار می‌رود تا پایان سال تسویه کامل انجام شود.

روزبهان درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات صندوق توسعه چایکاران، افزود: تاکنون 14 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد به منظور به زراعی باغات و نوسازی کارخانه‌ها پرداخت شده است که بازپرداخت تسهیلات از بهای برگ سبز سال زراعی آینده کسر خواهد شد.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات تا 28 اسفند ادامه دارد، تصریح کرد: هم اکنون به ازای هر هکتار باغ 2 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود که در صورت تقاضای چایکاران و کارخانه‌ها، میزان تسهیلات تا سقف 40 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، امسال 108 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 203 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شد که دولت قدرالسهم خود را به طور کامل پرداخت کرده و هم اکنون 6 درصد مابقی مطالبات چایکاران مربوط به قدرالسهم کارخانه هاست که باید واریز شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها