شهردار تهران در مراسم آیین کاشت درخت صلح و دوستی:

شهروندان باید لذت زندگی در تهران را حس کنند

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های آینده شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری عزم جدی دارد که تهران را به یک شهر ریسک‌پذیر در سطح استانداردهای بین المللی تبدیل کند و باید تا چند سال آینده تغییراتی ایجاد شود و شهروندان تهرانی لذت از زندگی را بفهمند و حس کنند.

شهروندان باید لذت زندگی در تهران را حس کنند
کد خبر: 162095
|
۱۳۹۶/۱۲/۱۷ ۱۰:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدعلی نجفی، شهردار تهران در مراسم آیین کاشت درخت صلح و دوستی که صبح امروز با حضور محمدجواد ظریف (وزیر امور خارجه کشورمان) و هیئت‌های دیپلماتیک مقیم ایران برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت زهرا(س) - روز مادر - به وزیر امور خارجه، درخت را پیام صلح و دوستی دانست و گفت: طبیعت در ادبیات شعر فارسی به شدت مورد توجه است و در آموزه‌های دینی به حرمت گیاه و درخت به شدت توجه شده است.

نجفی با اشاره به چالش‌هایی که محیط زیست در دنیا و کشورمان با آن روبرو است، ادامه د اد: محیط زیست دارای قابلیت‌های فراوانی است که یکی از این قابلیت‌ها ایجاد ظرفیت برای گفت‌وگوی ملی است. درخت در همه جای دنیا سنبل زندگی، تواضع و بخشندگی بدون منت است.

شهردار تهران با اشاره به برنامه‌های آینده شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری عزم جدی دارد که تهران را به یک شهر ریسک‌پذیر در سطح استانداردهای بین‌المللی تبدیل کند و باید تا چند سال آینده تغییراتی ایجاد شود و شهروندان تهرانی لذت از زندگی را بفهمند و حس کنند.

وی با بیان اینکه مساله پایداری، تاب‌آوری، هوشمندسازی و دانش بنیان کردن اقتصاد شهر از محورهای اساسی است که شهرداری دنبال می‌کند، گفت: ما با روی باز از ارتباطات بین‌المللی استقبال می‌کنیم و از شما می‌خواهیم پیام ما را به کشورهای خود برسانید. ما برای توسعه روابط بین‌الملل آماده هستیم و امیدواریم در سال‌های آینده تهران بتواند نقش خود را به عنوان یک شهر بین‌المللی ایفا کند.

نجفی با بیان اینکه محیط زیست ظرفیت گفت‌وگو در سطوح ملی، بین المللی و منطقه‌ای را به علت وجود احساس نگرانی نسبت به آینده بشر و محیط زیست ایجاد می‌کند، گفت: درختان بدون هیاهو و سر و صدا پیام صلح و دوستی را به خاطر سرسبزی، بخشش و قدرت و تواضع‌شان منتقل می‌کنند. درختان به همین دلیل هم همین نام را برای مراسم امروز انتخاب کردیم.

شهردار تهران در انتها با تاکید بر اینکه امید است، در سال‌های آینده تغییراتی در تهران ایجاد شود که شهروندان و مهمانان احساس آرامش وآسایش بیشتری در تهران کنند، افزود: ما با اشتیاق و روی باز از ارتباطات بین شهری و دیپلماسی شهری استقبال می‌کنیم.

منبع:ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها