رئیس سازمان نظام‌ مهندسی کشور:

شهرداری بهترین متولی اجرای «شهر هوشمند» است/ تهران می‌تواند از هوشمند سازی بسیار منتفع شود

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور گفت:‌ هوشمندسازی نیاز به استفاده از تجربه های بین المللی دارد و به همین دلیل به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در صدد هستم تا با برخی تشکل‌های حرفه‌ای در این حوزه به خصوص در کره جنوبی یا دیگر کشورهای آسیاسی شرقی ارتباط برقرار کنیم و پیش از هر چیز دیگری شهر را مسئله یابی کنیم و بعد به آن ورود کنیم.  

شهرداری بهترین متولی اجرای «شهر هوشمند» است/ تهران می‌تواند از هوشمند سازی بسیار منتفع شود
کد خبر: 162654
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۱ ۱۴:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی کشور با اشاره به طرح «شهر هوشمند» شهرداری تهران به خبرنگار شهرنوشت گفت: باید نگاه مسئله محور به شهرها داشته باشیم؛ یعنی بگوییم که در شهر من چه مسائلی وجود دارد و چه امکانات و فناوری‌های جدیدی می‌تواند به این‌ها پاسخ دهد و یا چه پاسخ‌هایی باید بدهد.

رئیس سازمان نظام‌مهندسی کشور با بیان اینکه بالای 100 موضوع در حوزه شهر هوشمند در شهرها شناسایی شده است، افزود: البته به این معنی نیست که تمام این صد مسئله باید در شهرها اتفاق بیفتد و به همه آن‌ها هم باید پاسخ داده شود.


شهردار سابق شیراز در ادامه عنوان کرد: ممکن است در شهری مانند تهران به دلیل زیرساخت‌ها، فضای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، از این صد مسئله تنها تعداد محدودی از آن ها قابل طرح یا قابل اجرا برای هوشمندسازی شهر را داشته باشد.


رجبی با تاکید بر اینکه باید به موضوع هوشمندسازی پایتخت به صورت جدی بپردازیم، از توجه ویژه مدیریت جدید شهری پایتخت به موضوع هوشمندسازی تقدیر کرد و ادامه داد: اجرای هوشمند سازی در شهرها باید متولی داشته باشد و به نظر من بهترین سازمان‌ها هم برای قبول انجام این کار خود شهرداری‌ها هستند. اما باید شهر را مسئله محور ببینند و با این دید به شهر بنگرند که قرار نیست همه مشکلات را حل کنیم بلکه قرار است قسمتی از مشکلاتمان را با نگاه شهر هوشمند ساماندهی کنیم.


او با بیان اینکه تهران در حوزه های متفاوتی می تواند به موضوع هوشمندسازی بپردازد و برنامه های هفته های اخیر شهرداری نشان داده این شهردار و معاونانش در این حوزه عزمی جدی دارند، تصریح کرد: هوشمندسازی نیاز به استفاده از تجربه های بین المللی دارد و به همین دلیل به عنوان رئیس سازمان نظام مهندسی کشور در صدد هستم تا با برخی تشکل‌های حرفه‌ای در این حوزه به خصوص در کره جنوبی یا دیگر کشورهای آسیاسی شرقی ارتباط برقرار کنیم و پیش از هر چیز دیگری شهر را مسئله یابی کنیم و بعد به آن ورود کنیم.


عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه تهران از این مسئله می‌تواند بسیار منتفع شود، بیان کرد: برای این اتفاق باید اساس کار مدیران هوشمندسازی باشد یعنی به این مسئله ورود واقعی و نه تبلیغاتی داشته باشند.


این نماینده مجلس تاکید کرد: همه ما در اینگونه عرصه‌ها صحبت‌های تبلیغاتی مطرح می‌کنیم؛ به هر حال همه ما می‌خواهیم حداقل این ژست را بگیریم که با تکنولوژی و فناوری روز همسو و همراه هستیم و تأثیر آن را در زندگی خود می‌بینیم. اما اینکه چقدر عزم مان برای اجرایی کردن و به کارگیری آن جدی باشد بحث جداگانه‌ای است.

منبع: شهرنوشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها