کد خبر: 162681
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

ائتلاف عقلای سیاسی کشور در شرایط فعلی یک ضرورت است/ عقلا نگذارند ناکارآمدی سیستم اداری کشور امیدها را به ناامیدی تبدیل کند

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: در شرایط فعلی ائتلاف عقلای سیاسی کشور یک ضرورت است و نباید مباحث درون طیفی و درون جبهه ای مسائل اصلی را به حاشیه ببرد.

ائتلاف عقلای سیاسی کشور در شرایط فعلی یک ضرورت است/ عقلا نگذارند ناکارآمدی سیستم اداری کشور امیدها را به ناامیدی تبدیل کند
کد خبر: 162681
|
۱۳۹۶/۱۲/۲۲ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وظیفه اصلاحات در وضعیت فعلی کشور اظهار کرد: واقعیت این است که کشور ما به واسطه مین‌گذاری‌هایی که در دولت نهم و دهم شد، مشکلات مختلفی را پیش روی خود داشته است. به واسطه تصمیمات گذشته در عرصه سیاست خارجی تحریم‌های هسته‌ای مختلفی به کشور تحمیل شد و همچنین در عرصه داخلی تصمیمات غیر کارشناسی فرصت‌ها را از ما گرفت. باید توجه کرد که اثرات این سیاست‌ها همچنان پابرجا است.

این فعال سیاسی ادامه داد: خوشبختانه ائتلاف اصلاح طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل که جبهه عقلای کشور را تشکل داده اند، توانسته طی پنج سال گذشته بسیاری از مین‌ها را خنثی کند و کشور در مسیر عقلانیت قرار بگیرد. علائم اتفاق هم بهبود روابط سیاست خارجی و ایجاد ثبات و آرامش در عرصه های مختلف داخلی است. مشارکت بالای مردم در انتخابات 29 اردیبهشت نیز از دیگر علائم بسیار خوبی است که می توان بر اساس آن به ائتلاف فوق الذکر نمره قابل قبولی داد.

دهقان گفت: با این وجود حوادث مختلفی از تابستان گذشته از جمله اتفاقات دی ماه، غرق شدن کشتی سانچی و سقوط هواپیما در کشور رخ داد که باعث شد به نوعی ناامیدی در جامعه شکل بگیرد. افزون بر این ها وضعیت بودجه کشور و خبرهایی که مبنی بر افزایش قیمت بنزین در ماه های گذشته به گوش رسید باعث شده که جامعه باحساسیت بیشتری نسبت به مسئله ناامیدی داشته باشد.

این فعال سیاسی تأکید کرد: واقعیت این است که میان احساس نسبت به یک واقعیت و خود آن واقعیت تفاوت وجود دارد. بر این اساس میان احساس خوشبختی و خود خوشبختی تفاوت هست. قرائن نشان می دهد که کشور رو به ثبات و مشارکت مردم قابل قبول است. ایران نسبت به بسیاری از کشورهای دور و نزدیک، وضعیت بهتری دارد. ایران توانسته جایگاه خود را در رتبه بندی ریسک سرمایه گذاری کشور ارتقا دهد ولی این بهبود شرایط درحالی است که همچنان احساس مردم نسبت به خوشبختی با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

دهقان افزود: اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل در این مقطع باید بیش از گذشته با توده‌های مردم رابطه خود را نزدیک کنند. نیروهای سیاسی باید به نسل جوان توجه کنند و به آنان میدان دهند. نسل جوان باید بیش از گذشته به این جمع‌بندی برسد که اوضاع برخلاف تبلیغات، در مسیر صحیح پیشرفت حرکت می کند. عقلا نباید تحت تأثیر جو قرار بگیرند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: به نظر می رسد که برخلاف تبلیغات دشمن خارجی و برخی از دوستان داخلی وضعیت آنچنان که عده‌ای تصویر می‌کنند بد نیست. فقط باید اعتماد به نفس داشت و این اعتماد به نفس را هم به دیگران منتقل کرد.

او تصریح کرد: در شرایط فعلی ائتلاف عقلای سیاسی کشور یک ضرورت است و نباید مباحث درون طیفی و درون جبهه ای مسائل اصلی را به حاشیه ببرد. در این میان عقلای کشور باید همچنان به کشور امید تزریق کنند و راهکار عملی ارائه دهند و به این ترتیب نگذارند که ناکارآمدی سیستم اداری کشور امیدها را به ناامیدی تبدیل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها