کد خبر: 163310
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۳:۳۰:۰۰
| |

عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

با اقدامات جزیره‌ای نمی‌توان به مقابله با حاشیه‌نشینی پرداخت/ باید تلاش کنیم به هدف کاهش 10درصدی حاشیه‌نشینی برسیم

عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، توجه به مسئله حاشیه‌نشینی و تلاش برای کاهش ده‌درصدی آن را که مطابق با برنامه ششم توسعه است، از اولویت‌های دولت در زمینه کنترل آسیب‌های اجتماعی می‌داند.

با اقدامات جزیره‌ای نمی‌توان به مقابله با حاشیه‌نشینی پرداخت/ باید تلاش کنیم به هدف کاهش 10درصدی حاشیه‌نشینی برسیم
کد خبر: 163310
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۵ ۱۳:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| حاشیه‌نشینی و به تبع آن به وجود آمدن انواع آسیب‌های اجتماعی، یکی چالشی‌ترین مسائلی بوده که دولت و مجلس با آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. عباس گودرزی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین بر لزوم توجه ویژه دولت به این موضوع تأکید می‌کند و می‌گوید: «طبق برنامه ششم توسعه باید سالانه 10 درصد از حاشیه‌نشینی کم شود. این هدف باید به صورت جدی در دستور کار دولت باشد و مجلس هم بر آن نظارت می‌کند.»

او ادامه می‌دهد: «تلاش برای کاهش حاشیه‌نشینی باید متناسب با میزان افزایش این آسیب باشد. اینطور نباشد که از طرفی دولت برای کاهش آسیب حاشیه‌نشینی تلاش کند، اما مسائل به نحوی پیش برود که ورود مردم به حاشیه‌نشینی بیشتر از خروج آنها باشد.»

گودرزی با تأکید بر اینکه مجلس عزمش را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون حاشیه‌نشینی نشان داده است، می‌گوید: «مجلس در تدوین لایحه برنامه ششم و همچنین بررسی لایحه بودجه، توجهی جدی به کاهش آسیب‌های اجتماعی مثل حاشیه‌نشینی، حمایت از زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، طلاق، بیکاری و... داشته است و در مسیر نظارت بر اجرای بخش‌های مربوط به این مسائل هم بسیار جدی است. در مقابل انتظار داریم که دولت هم به این مسائل توجه ویژه داشته باشد.»

او به عوامل زمینه‌ساز حاشیه‌نشینی هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «تا زمانی به موضوع حاشیه‌نشینی نگاه جزیره‌ای داشته باشیم، نمی‌توانیم به مبارزه با آن بپردازیم. باید بدانیم که عواملی همچون فقر، خشکسالی، بیکاری، شکاف امکانات و... مردم را از شهرستان‌ها و روستاها به حاشیه شهرهای بزرگ می‌کشاند و تا وقتی برای این عوامل کاری نکنیم، نمی‌توانیم ادعا کنیم در مسیر کاهش حاشیه‌نشینی قدم برداشته‌ایم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها