کد خبر: 164484
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۵:۰۰
| |

افتتاح نخستین پایگاه نظامی دائمی انگلستان در بحرین و خلیج فارس

انگلیس حضور نظامی خود در منطقه حوزه خلیج فارس را با افتتاح اولین پایگاه نظامی دائم در خاورمیانه از بیش از چهل سال قبل تقویت کرده است. این پایگاه در بندر سلمان در منامه، پایتخت بحرین تاسیس شده است.

افتتاح نخستین پایگاه نظامی دائمی انگلستان در بحرین و خلیج فارس
کد خبر: 164484
|
۱۳۹۷/۰۱/۱۷ ۱۳:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در مراسم آغاز به کار این پایگاه نظامی دریایی انگلیس که نام آن HMS Juffair است، برخی از مقامات انگلیسی و بحرینی از جمله کریس دیوریل، فرمانده فرماندهی نیروهای مشترک انگلیس و استیو دایتون، فرمانده نیروهای دریایی انگلیس و سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین و خلیفه بن احمد الخلیفه، فرمانده کل نیروی دفاعی بحرین حضور داشتند.


به گزارش روسیا الیوم، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پایگاه در منامه پایگاه استراتژیک اصلی در شرق کانال سوئز برای انگلیس و همپیمانان و شرکای آن خواهد بود و مرکز عملیات دریایی انگلیس در منطقه خلیج فارس و دریای سرخ و اقیانوس هند می‌شود.

این پایگاه که قابلیت پذیرش حدود 550 تن را دارد، میزبان بیش از 300 تن از نیروهای دریایی انگلیس و کارمندان فنی خواهد بود.

انگلیس پایگاه دریایی HMS Juffair را برای نخستین بار در بحرین در سال 1935 افتتاح کرده بود، اما پس از اینکه بحرین استقلال خود را از امپراتوری انگلیس در سال 1971 اعلام کرد، ایالات متحده آمریکا این پایگاه را تحت کنترل خود درآورد.

در سال 2014 لندن تصمیم گرفت تا این پایگاه را مجدداً بازگشایی کند.

بحرین در حال حاضر پایگاه استقرار اصلی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها