کد خبر: 167020
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

نماینده مردم بوکان در مجلس، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

استمرار بسته ماندن معابر مرزی تبعات اجتماعی و سیاسی دارد/ قرار بود معابر کولبری باز شود

نماینده مردم بوکان با بیان اینکه استمرار بسته ماندن معابر مرزی تبعات اجتماعی سیاسی دارد، گفت: حیف است با دست خودمان مردم را برنجانیم.

استمرار بسته ماندن معابر مرزی تبعات اجتماعی و سیاسی دارد/ قرار بود معابر کولبری باز شود
کد خبر: 167020
|
۱۳۹۷/۰۲/۰۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد قسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره وضعیت بسته شدن معابر مرزی اظهار کرد: ما به وزیر کشور و رئیس مجلس درباره بسته شدن معابر مرزی نامه نوشته‌ایم. چندین مرتبه هم در صحن علنی مجلس در این باره تذکر داده‌ایم. در نهایت اعلام کردند که حدقل معابر کولبری را باز می‌کنند ولی هنوز از تحقق این وعده خبری نیست. هنوز هم به نامه‌های ما کسی پاسخ نداده است و قرار بوده بیایند و توضیح دهند که هنوز هم خبری نیست.

او درباره مرجع تصمیم بسته شدن معابر مرزی اظهار کرد: ما هنوز سر درنیاوردیم که چه کسی این تصمیم را گرفته است چون مسئولان به یکدیگر پاس می‌دهند ولی ما وزیر کشور را مسئول می دانیم. مسئولین باید بیایند وضع زندگی مردم را ببینند و بعد تصمیم بگیرند.

عثمانی ادامه داد: این‌ها می‌توانند مثل قبل مسیرهای کولبری را باز و اعلام کنند که چه نوع کالاهایی قابل کولبری هست و حمل و انتقال چه کالاهایی ممنوع است و می‌توانند بر حمل کالاها کنترل داشته باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: الان کل اقتصاد منطقه تحت تأثیر قرار گرفته است. مثل این می‌ماند که در تهران آب را قطع کنید و مردم هیچ دسترسی برای گزینه جایگزین نداشته باشند. در مناطق مرزی هم جایگزینی بعد از بسته شدن معابر مرزی وجود ندارد. وقتی مسیر کولبری بسته می‌شود گویی که آب منطقه را قطع کرده‌اند و این تنها در برای چند روز قابل تحمل است و قابل استمرار نیست.

عثمانی تأکید کرد: مردم مناطق مرزنشین راهی به جز کولبری و فروش کالا برای ارتزاق ندارند و ما اگر بخواهیم محل ارتزاق اینها را به نحوی مسدود کنیم، باید یک راه جدیدی را برای این مردم باز کنیم و این شیوه قابل ادامه دادن نیست و عملاً این شیوه مرزنشینی را به کوچ‌نشینی تبدیل می‌کند. حداقل کاری که می‌توانستند انجام دهند این بود که قبل از بستن معابر مرزی یک راه جایگزین برای امرار معاش مردم ایجاد می‌کردند. ولی متأسفانه اصلاً توجه نکردند که مردمی ساکن مناطق مرزی زندگی خود را از همین طریق می‌گذرانند.

این نماینده مجلس با تأیید اینکه اگر روند بسته ماندن معابر مرزی ادامه داشته باشد، تبعات اجتماعی و حتی سیاسی خواهد داشت گفت: مرز ذاتاً مستعد خیلی از اتفاقات است و این شیوه عمل، این اتفاقات را تشدید می‌کند و با استمرار این وضعیت ممکن است اتفاقاتی بیفتد که به نفع مردم، کشور و نظام نیست. حیف است که ما با دست خودمان مردم را برنجانیم و شرایط را برای اتفاقاتی آماده کنیم که غیر از دشمن هیچ کسی از آن سود نمی‌برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها