کد خبر: 167487
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۱۲:۴۰:۰۰
| |

پادشاه اردن در دیدار با پامپئو بیان کرد؛

راه‌حل تشکیل دو کشور تنها راه پایان مسئله فلسطین است

پادشاه اردن در دیدار با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد راه حل تشکیل دو کشوری تنها راه حل پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌هاست.

راه‌حل تشکیل دو کشور تنها راه پایان مسئله فلسطین است
کد خبر: 167487
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۱ ۱۲:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در امان اعلام کرد: راه حل تشکیل دو کشوری تنها راه حل برای پایان دادن به درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها است و گامی مهم و اساسی در راستای برقراری امنیت و ثبات خاورمیانه است.

به گزارش الیوم السابع، پادشاه اردن نقش آمریکا را در منطقه "از بین بردن حالت رکود در روند مسالمت‌آمیز صلح، تحقق صلح عادلانه و فراگیر" عنوان کرد.

دفتر پادشاهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: طی این دیدار دو طرف به بررسی راهکار توسعه روابط و همکاری استراتژیک میان آمریکا و اردن، شماری از پرونده‌های مهم و مشترک به ویژه مسائل مرتبط با تلاش‌ها جهت تحقق صلح، تقویت امنیت و برقراری ثبات در منطقه پرداختند.

پادشاه اردن ضمن تبریک انتصاب پامپئو، به عنوان وزیر خارجه آمریکا بر تعمیق روابط دوجانبه تاکید کرد.

در جریان این دیدار عبدالله دوم بر "اهمیت افزایش تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ایجاد چشم‌اندازهای سیاسی برای پیشرفت در حل درگیری میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها از طریق احیای مذاکرات جدی و کارآمد میان دو طرف با استناد بر راه حل تشکیل دو کشوری و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی" تاکید کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها