ادعای پکن در مقابل واشنگتن بر سر قوانین خطوط هوایی:

تایوان، هنگ کنگ و ماکائو جزء قلمرو چین هستند

دولت چین اصرار می‌کند که خطوط خارجی هوایی که در این کشور فعالیت می‌کنند نباید تایوان، هنگ کنگ و ماکائو را به عنوان مناطق مستقل از چین بدانند. آمریکا این اقدام را یک «یاوه‌گویی اورولی» خوانده است.

تایوان، هنگ کنگ و ماکائو جزء قلمرو چین هستند
کد خبر: 188087
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۷ ۱۳:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه چین اعلام کرده است که هنگ کنگ و ماکائو و تایوان بخش‌های جدانشدنی از قلمرو چین هستند.

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: مهم نیست که آمریکا چه می‌گوید، این اظهارات هرگز واقعیت عینی را عوض نخواهد کرد که فقط یک چین در جهان وجود دارد. ما تاکید می کنیم که شرکت‌های خارجی که در چین کار می کنند باید به حاکمیت و تمامیت ارضی چین احترام بگذارند، قانون چین را محترم بشمارند و احترام متقابل مردم چینی را احترام بگذارند."

پیشتر کاخ سفید از سیاست چین انتقلاد کرده و اعلام کرده بود که این مواضع "یاوه‌گویی اورولی" است. چین از خطوط هوایی آمریکا خواسته بود که در وب سایت‌های خود به هنگ کنگ، تایوان و ماکائو به عنوان مناطق مستقل اشاره نکنند.

اورولی یک صفت است که به رفتارها و سیاست‌های کنترلی به وسیله تبلیغات، پایش و شنود، اخبار نادرست، انکار حقیقت، و دستکاری گذشته اشاره دارد، که توسط حکومت‌های سرکوبگر مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این وضعیت و شرایط اجتماعی را جرج اورول در رمان‌هایش، به ویژه کتاب 1984 توصیف کرده است، و به همین خاطر، به آن اورولی یعنی منسوب به اورول می‌گویند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها