کد خبر: 188895
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ۱۳:۱۰:۰۰
| |

محمود صادقی، نماینده تهران در نطق میان‌دستور خود تاکید کرد؛

ایجاد وحدت به صورت دستوری محقق نمی‌شود/ راندن اقلیت‌های دینی از شوراها مقابل همبستگی ملی است

نماینده تهران در نطق میان‌دستور خود با تاکید بر حفظ انسجام و همبستگی ملی گفت: عنصر ضروری که نباید مغفول بماند وجود همبستگی و وحدت بین اقشار و مذاهب و بین کلیه آحاد مردم است.

ایجاد وحدت به صورت دستوری محقق نمی‌شود/ راندن اقلیت‌های دینی از شوراها مقابل همبستگی ملی است
کد خبر: 188895
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۳ ۱۳:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمود صادقی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در نطق میان‌دستور خود گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران ضرورت دارد کارنامه عملکرد چهل ساله نظام جمهوری اسلامی به صورت علمی و کارشناسی مورد ارزیابی قرار بگیرد. بر اساس معیارها و اصول مختلف قانون اساسی باید ملاحظه کنیم که چه مقدار توانسته‌ایم بعد از 40 سال به اهداف ملت ایران در زمان انقلاب نائل شویم.

صادقی افزود: در اصل نهم قانون اساسی به موضوع ارزش و احترام و آزادی توام با مسئولیت اشاره شده و نفی هرگونه ستم‌گری و ستم‌کشی و سلطه‌گری و سلطه‌پذیری نیز مدنظر است چرا که این اهداف از اهداف انقلاب اسلامی است. همچنین ایجاد قسط و عدل و استقلال سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همبستگی ملی نیز مورد توجه قرار گرفته شده است.

او ادامه داد: در اصل سوم قانون اساسی 16 هدف تعیین شده که در سرلوحه آن ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی و تامین آزادی‌های سیاسی و اجتماعی در حدود قانون و رفع تبعیض ناروا و ایجاد امکانات عادلانه و نفی هرگونه استبداد و استعمار و جلوگیری از نفوذ اجانب آمده است. بنابراین باید توجه کرد که به چه میزان اهداف مذکور تحقق یافته است.

این نماینده مردم مجلس افزود: در بسیاری از شاخص‌ها قدم رو به جلو داشته‌ایم و توانستیم در ایجاد عدالت به خصوص عدالت آموزشی گام‌های خوبی برداریم. عنصر ضروری که نباید مغفول بماند وجود همبستگی و وحدت بین اقشار و مذاهب و بین کلیه آحاد مردم است، وحدت و همبستگی ملی به صورت دستوری محقق نمی‌شود بلکه همانطور که در قانون اساسی آمده است با مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی اجتماعی و فرهنگی تنها قابل تحقق است.

صادقی افزود: اگر از مردم انتظار داشته باشیم که در حوادث در صحنه باشند اما به موقع حقوق آنها رعایت نشود، این انتظار بیهوده‌ای است. باید حقوق مردم ادا شود تا از مردم انتظار انجام تعهدات خود را داشت.

او ادامه داد: در اصول 12 و 13 قانون اساسی به حقوق مذاهب و ادیان آسمانی توجه شده اگر بخواهیم با بهانه‌های مختلف یک عضو شورای شهر که در جریان انتخابات، انتخاب شده است را از شورا به بیرون برانیم این باعث همبستگی نمی‌شود. در اصل 16 قانون اساسی به حقوق غیرمتدینین به ادیان آسمانی توجه شده به موجب این اصل قانون اساسی دولت جمهوری اسلامی و مسلمانان نسبت به افراد غیر مسلمان وظیفه دارند تا با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی عمل کنند و حقوق انسانی آنها را رعایت کنند. مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرمودند که کسانی که حتی ما را قبول ندارند در انتخابات مشارکت کنند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: پیمان شکنی آشکار رئیس جمهور آمریکا یادآور پیمان‌شکنی صدام در پیمان الجزایر است و نشان می‌دهد این دولت که خود را ابر قدرت جهان می‌داند تا چه حد به پیمانهای بین المللی وفادار نیست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها