محسن بیگلری نماینده بانه:

پایان اعتصاب بازار بانه به تصمیم دولت بستگی دارد

نماینده سقز و بانه گفت: دولت برای فروکش کردن اعتراضات و کسب رضایت مردم قول نهایت همکاری را به ما داده و من به‌عنوان نماینده مردم منطقه خودم از دولت انتظار دارم که آن‌ها هرچه زودتر به قول و وعده وعید خود درباره تخفیفات گمرکی و کالاهای پشت مرز جامه عمل بپوشانند.

پایان اعتصاب بازار بانه به تصمیم دولت بستگی دارد
کد خبر: 189166
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن بیگلری، نماینده سقز و بانه در گفت‌وگویی، درباره آخرین اخبار از اعتصاب مغازه‌داران شهرستان بانه، گفت: از پنج‌شنبه هفته گذشته همه مغازه‌ها باز شده و اکنون مردم منطقه منتظر خوش قولی دولت در رابطه با اصلاح مصوبه گذشته هستند. من هم امیدوارم هرچه زودتر این اصلاحیات انجام و در دولت مطرح شود تا مصوبه جدید که در جهت رضایت مردم بانه است به اطلاع آن‌ها رسیده شود.

او تصریح کرد: چند روز پیش هم صداوسیما تبلیغاتی را انجام داد و از مردم دعوت کرد که به مناطق مرزی و مخصوصاً سقز و بانه بیایند و از نزدیک این مکان‌ها را ببینند. سقز و بانه علاوه بر اینکه دارای مناطق تجاری است به لحاظ گردشگری هم دیدنی است. من هم از همه مردم دیگر نقاط کشورم دعوت می‌کنم که به این دو شهرستان سفر کنند تا از همه جاذبه‌های آن استفاده کنند. دولت برای فروکش کردن اعتراضات و کسب رضایت مردم قول نهایت همکاری را به ما داده و من به عنوان نماینده مردم منطقه خودم از دولت انتظار دارم هرچه زودتر به قول و وعده وعید خود درباره تخفیفات گمرکی و کالاهای پشت مرز جامه عمل بپوشانند.

نماینده بانه در پاسخ به اینکه اگر دولت در اصلاح مصوبه خود سهل‌انگاری کند مغازه‌داران باز هم دست به اعتصاب خواهند زد، گفت: من امیدوارم که این اتفاق نیفتاد و دولت به قول خود وفا کند تا شاهد اعتصابات دیگری نباشیم. چند روزی است که در بانه شرایط عادی شده و به امید خدا این آرامش ادامه داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص اینکه آیا دولت در قول‌های خود برای اصلاح مصوبه زمانی را تعیین کرده است، افزود: فقط به ما قول همکاری و اصلاح مصوبه را دادند و صحبتی از زمان اصلاح آن نشده و به نظرم برای جواب به این سوال باید به سراغ دولتی‌ها بروید.

نماینده سقز و بانه در پایان خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته با وزیر کشور، وزیر صنعت، وزیر اقتصاد، رییس کل گمرک کشور صحبت کردم و نمایندگان این مسئولان را به کردستان بردیم تا با بازاریان سقز و بانه نشست داشته باشند. در جلساتی که برگزار شد، بازاریان منطقه با این افراد به گفت‌وگو نشستند و پیشنهادها و انتقادهای خود را مطرح کردند و نمایندگان وزارتخانه و سازمان‌ها هم تمام خواسته‌های کسبه را شنیدند و حال منتظر نتیجه این جلسات هستیم.

منبع: رویداد 24

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها