کد خبر: 189203
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۱۱:۱۱:۰۰
| |

با نگرانی از افزایش قیمت:

چین خرید نفت را دو برابر کرد

رویترز اعلام کرد چین با نگرانی از افزایش قیمت نفت به دلیل تحریم‌های احتمالی علیه ایران، حجم قراردادهای خرید نفت خود را دو برابر کرده که بخشی از این خریدها از ایران بوده است.

چین خرید نفت را دو برابر کرد
کد خبر: 189203
|
۱۳۹۷/۰۲/۲۵ ۱۱:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| تحلیلگران و تاجران می‌گویند تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه ایران باعث شده تا چین به تازگی قراردادهای آتی خود را برای خرید نفت افزایش دهد و همچنین ا ین کشور تلاش می‌کند تا مبادلات تجاری خود را به جای دلار با یوآن انجام دهد.

در حال حاضر قراردادهای آتی نفت شانگهای افزایش قابل توجهی یافته است. در حال حاضر حجم مبادلات روزانه رکورد 250 هزار را در چهارشنبه گذشته زد که این رقم دو برابر روز قبل بود و تحلیلگران می‌گویند دلیل آن خبرهای خروج آمریکا از برجام است.

بزرگترین وارد کننده نفت جهان یعنی چین امیدوار است قرارداد شانگهای به عنوان رقیب جدی برای برنت باشد. روند افزایشی نفت شانگهای به تقاضای بیش از اندازه چین کمک کرده است که واردات خود را در ماه آوریل به 9.6 میلیون بشکه در روز رسانده است. همچنین چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت ایران است و بخش زیادی از افزایش خریدهای چین به دلیل خبرهای تحریمی است که درباره ایران وجود دارد.

در سال 2017 چین حدود یک چهارم نفت صادراتی ایران را خریداری کرد که حدود 8درصد نیاز این کشور محسوب می‌شود.

شانگ هویائو معاون نفت خام در هوتایی سیرچرز گفت: در حال حاضر پالایشگاه‌های چینی نگران هستند که هزینه‌های خرید نفت افزایش یابد بنابراین علاقه وافری به استفاده از نفت خام شانگهای در آستانه تحریم‌ها هستند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها